Ema1
25.11.11,17:28
Milí poraďáci, manžel pracuje ako inštruktor v autoškole. Podľa zmien v zákone o používaní ERP by aj na neho spadala povinnosť používať ERP, prípadne môže využiť bežný účet na úhradu faktúry? Môže byť využitý už založený bežný účet, alebo musí byť založený nový na podnikateľské účely? Ďakujem
Mila123
25.11.11,16:30
starý....
Ema1
25.11.11,16:38
Prepáčte, ale ešte ma zaujíma, či pri DP za rok 2011 budem môcť využiť paušálne výdavky? A čo sa týka toho účtu, to ide len o preukázateľný príjem za faktúru a nevadí keď účet bude na meno napr. manželky?
Mila123
25.11.11,16:39
účet musí byť na meno daňovníka....to ako chcete riešiť poistné?????
skvarki
25.11.11,17:00
A prečo musí inštruktor v autoškole používať ERP? Veď on nepredáva žiadny tovar ale poskytuje službu.
Mila123
25.11.11,17:03
A prečo musí inštruktor v autoškole používať ERP? Veď on nepredáva žiadny tovar ale poskytuje službu.
prečo? zákon o ERP, odporúčam preštudovať.....
skvarki
25.11.11,17:34
Zákon o ERP v prílohe č. 1 definuje služby na ktoré sa vzťahuje povinnosť používať ERP a služba inštruktora tam uvedená nie je.
Mila123
25.11.11,17:43
Zákon o ERP v prílohe č. 1 definuje služby na ktoré sa vzťahuje povinnosť používať ERP a služba inštruktora tam uvedená nie je. tak potom prečo to tu riešiš????
Ema1
26.11.11,12:37
Takže keď tam služba inštruktora nie je uvedená, môže naďalej prijímať úhradu fa na príjmový doklad?
mondes
26.11.11,13:30
Áno, môžeš využiť za rok 2011 paušálne výdavky ak je to pre teba výhodnejšie, avšak už len v jednotnej výške 40%.
mondes
26.11.11,13:33
Takže keď tam služba inštruktora nie je uvedená, môže naďalej prijímať úhradu fa na príjmový doklad?
Áno.
aurika1
30.11.11,08:06
Dobrý deň, chcela by som sa opýtať či naša firma ma povinnosť používať elektron. pokladňu, keď sme sa nenašli v prílohe a zaoberáme sa výrobou a opravou návesov a prívesov a taktiež predávame aj náhradný materiál na faktúru v hotovosti.
Ďakujem
Mila123
30.11.11,08:14