kolac
28.11.11,19:22
Chcel by som pocut Vase skusenosti s touto reklamnou kampanou, hlavne vediet ci Vam tato reklama prinasa zakaznikov, ci si do nej pravidelne investujete peniaze, pripadne kolko. Aku nastavujete cenu za klik ? Ja som ponechal automaticku, co napr. pri dennom limite 2€ hodi pri priemernej CZK okolo 0,40€ len zopar klikov denne. Co sa stane ak znizim cenu za klik ?

dakujem za informacie, pripadne vase skusenosti.
Dantess
28.11.11,19:18
Ak znížiš cenu, tak ťa to bude ukazovať nižšie. Čím väčšia CZK, tým si vyššie. Ale 2e na deň je dosť málo. Inak závisí od toho, že čo predávaš, lebo niekomu uj 5e na deň prinesie pekný zisk, ale ja keď som mal 10e na deň, tak skoro nič...
kolac
28.11.11,20:52
ja ponukam sluzby, kampan mam pustenu len par dni, tak to budem postupne optimalizovat, co sa rozpoctu tyka. Je vyhodnejsie nechat automaticku CZK, alebo to obmedzit ?
Dantess, vyplatila sa ti reklama, teda kampan si pravidelne nabijas kreditom ?
Dantess
28.11.11,20:58
Ja mám shop s kávou a na ten sa mi to absolútne neoplatilo. Shop, ale nefungoval na 100%, tak sa teraz prerába a v decembri skúsim ešte raz či to bude stáť za to. Inak neviem ako to mám nastavené, lebo mi to robí jedne slečna, ktorú mi odporučil môj SEO mág a ona to všetko spravila. Inak Ale si berie províziu z nabytého kreditu len 7% čo je super vzhľadom na to, že všetko spravila. Možno by som ti odporučil nájsť si niekoho, kto ti kampaň nastaví za jendorázový poplatok a potom si už sám budeš nabíjať kredit.
kolac
28.11.11,21:07
Nastavit kampan nieje problem, je to zalezitost par minut, dolezitejsie je vybrat spravne klucove slova, su na to rozne nastroje, ktore ti s tym mozu pomoct. Ak niecomu nerozumies, google ma dost rozsiahlu prirucku v SJ, pripadne video tutorialy, takze co sa nastavenia tyka, toho sa vobec nebojim. Na tu kavu by sa ti mozno viac vyplatila Facebook reklama, alebo porovnavace cien ( heureka, najnakup .. ) za predpokladu, ze tvoj eshop vie generovat spravny feed.
Dantess
28.11.11,21:11
FB slabota. Tam sú len "lajkeri", ale nejak nekupujú. Keď som dal vzorky zdarma, tak zrazu milion objednavok, ale všetko na tie vzorky. Nakoniec polovica z nich nemala ani mlynček čo som sa dozvedel... Porovnávače tiež mám všetky, ale kým nemám nový a plne funkčný shop, tak je zbytočné v mojom prípade pozerať na to čo sa oplatilo, alebo nie. Preto som písal, že počkám.

Inak potom ale nerozumiem tvojej otázke, lebo keď je všetko v google príručke, tak by tam malo byť aj to čo sa pýtaš tu, nie ?
kolac
28.11.11,21:26
Mas pravdu, cenu za klik som si mohol dohladat - moja lenivost, chcel som vsak aj vediet skusenosti od ostatnych pouzivatelov, ako su na tom, ci im to prinasa zisky alebo nie, resp. kolko do toho investuju.
Dantess
28.11.11,21:29
Je to strašne individuálne. Naozaj poznám asi 5-6 podnikateĽov tak viac a každý mi na GA povie niečo iné. Proste vyskúšaj to a uvidíš. Potom skús FB a uvidíš. Potom skús porovnávače a uvidíš. Pokus - omyl. Inak samozrejme najlepšia cesta je kombinácia všetkého.
Atomer.sk
04.12.11,13:03
Ja mám shop s kávou a na ten sa mi to absolútne neoplatilo. Shop, ale nefungoval na 100%, tak sa teraz prerába a v decembri skúsim ešte raz či to bude stáť za to. Inak neviem ako to mám nastavené, lebo mi to robí jedne slečna, ....

Odporucam merat aj konverziu navstevnik -> objednavka. Na zaklade toho budes vidiet, kolko vlozenych penazi ti realne prinieslo platiacich zakaznikov. A ktore slova to boli.
Anull11
02.01.12,13:05
Okrem rád, ktoré boli uvedené vyššie, by som ešte raz zdôraznila meranie konverzií. Vloženie kódu na meranie konverzií by pre každého programátora malo byť hračkou. Ak nebudeš merať konverzie, nikdy sa pravdu nedozvieš. Druhá dôležitá vec je výber kľúčových slov. Je veľa slov, ktoré ti prinesú traffic, čiže veľkú návštevnosť. Ale to ty nechceš. Tak si akurát veľmi rýchlo vyčerpáš rozpočet. Ty chceš aby ľudia aj kupovali, nielen sa pozreli a šli preč. Bola tu spomínaná káva. Takže namiesto slova káva (bohvie, čo pod tým ľudia vlastne hľadajú), môžeš vyskúšať napr. slovné spojenia "predaj kávy cez internet", "eshop káva" a pod. Ty vieš vo svojom odbore, čo je to pravé. Najdrahšie sú tie najvšeobecnejšie slová. Menej vyhľadávané slová sú oveľa lacnejšie a prinesú viac konverzií.
Treťou dôležitou vecou sú texty reklám. Dobré je dať do textu nejakú akciu, slovíčko "tip", priamu výzvu na kúpu a pod. Tiež to treba odsledovať.
V mojom odbore (služby cez internet) je AW jednoznačne najefektívnejšou formou marketingu. A v podstate jedinou merateľnou. Teda odporúčam venovať tomu dosť pozornosti aj peňazí. U nás na Slovensku máme obrovské šťastie, že ceny za klik sú zatiaľ v porovnaní so zahraničím úplne smiešne.
Anull11
02.01.12,13:09
A ešte jedna vec ma napadla a to je landing page, čiže stránka, na ktorú odkaz v reklame smeruje. Musí byť k veci. Najlepšie, aby sa už návštevník nemusel ďalej preklikávať, ďalej hľadať. Stránka musí mať kvalitný obsah a musí byť v súlade s textom reklamy. Niekedy sa stáva, že odkaz smeruje len na hlavnú stránku. To potom človek klikne, nechce sa mu ďalej hľadať a ide hneď preč (všímaj si bounce rate - mieru odchodov zo vstupnej stránky). A ty cvakáš...
thera009
02.03.15,13:46
je výhodnejšie si radšej web lepšie optimalizovať, než len spustiť ppc, sú o tom dostupné aj nejaké štatistiky že ti seo prinesie viac konverzií než adwords (ale netreba ani zabúdať akú maš cenovú politiku, nakoľko kvalitné služby a podobne), prípadne na nete je možné nájsť aj nejaké prípadové štúdie napríklad
https://www.onlinetoro.sk/pripadova-studia-seo-a-ppc/

síce dodatočne všímam, že táto debata je už staršieho dáta, ale snaď tato info ešte niekomu pomôže :)