Aliciana
10.12.11,19:25
Potrebujem radu.
pracujem ako vychovávateľka v spojenej internátnej škole. Do teraz mám ukončené stredné odborné vzdelanie s maturitou (1981), doplnkové pedagogické štúdium (2001), osvedčenie o absolvovaní špeciálneho kvalifikačného štúdia špeciálnej pedagogiky - spôsobilosť vychovávateľ (Metodické centrum) (2002), prvý stupeň vysokoškolského štúdia Sociálna práca (2010) a pokračujem posledný rok na druhom stupni vzdelávania tohto istého odboru.
Od 3.9. 2003 som bola zaradená do 10. platovej triedy, v roku 2004 som bola presunutá o triedu nižšie, teda do 9. platovej triedy a aktuálne som bola zasa presunutá nižšie, teda do 8. platovej triedy. Ako dôvod mi zamestnávateľ udal - "som nekvalifikovaná". Moja doterajšia započítaná prax je 22 rokov.
Ako to teda vlastne je. Som alebo nie som kvalifikovaná??? Prosím o radu.

Ďakujem veľmi pekne.
duves
10.12.11,18:29
Budem asimimotemy ale toto sú presne následky kok....ch zákonov našich zákonodarcov a ich mudrych samostatnych (z)radcov.
brontosaurus
10.12.11,22:43
Podľa mňa ste zaradená správne.
Máte síce skončenú VŠ I.stupňa (Bc.), ale v odbore v ktorom nepracujete a preto vám váš zamestnávateľ tento odbor ani nemôže uznať, čiže ako vysokoškolák ste nekvalifikovaná a preto spadáte do kategórie "nekvalifikovaný" a patríte podľa tabuliek do 8. platovej triedy. Ak ale skončíte toho roku magisterské štúdium, preradia vás do 9. platovej triedy, ale stále budete ako vychovávateľka nekvalifikovaná.
Ak by ste mali skončený jeden z odborov určených pre vychovávateľov (aké sú to nájdete vo vyhláške 427/2009 Z.z., v časti XIII), tak by ste boli automaticky v 9 platovej triede a o rok keby ste dokončili VŠ II.stupňa (Mgr.) tak by vás hneď preradili do 10. platovej triedy a mohla by ste sa vrhnúť hneď na zháňanie kreditov, atestácie a ísť do 11. a neskôr do 12. platovej triedy.