VikiTV.
11.12.11,00:15
Dobry den,

chcel by som sa opytat, brigadujem na dohodu v jednej firme ktora mi nezraza dan cize ma vyplaca vratane tej ciastky ktoru by mi zrazila pokial by som nesplnil podmienky co je nejakych 80 hodin mesacne po cely rok alebo ako to je. Jeden rodinny prislusnik - zivnostnik by ma rad zamestnal tiez na dohodu, preto sa chcem spytat ake podmienky musim splnat unho aby za mna nemusel platit odvody a aby som ja nemusel odvadzat statu dan? Pocul som ze pri druhej brigade je to nejak inak.

Vopred dakujem za odpoved.

Bc. Varholík
Mila123
11.12.11,04:28
Bc Varholík....
áno je to tak, pri druhej dohode neplatíš fondy, ale preddavky na daň musíš uhrádzať.....vysporiadajú sa ti v RZD....
a z dohôd mimo pracovného pomeru sa neplatia fondy.....ale ZP si musíš nejakým spôsobom uhrádzať (ty , popr. štát za tebaˇ)
VikiTV.
11.12.11,11:12
Zabudol som spomenut ze som denny student, cize ak tomu spravne rozumiem, zo sucasnej brigady - na dohodu za mna zamestnavatel odvadza € do fondov cize ten druhy zamestnavatel - zivnostnik uz nemusi? Jedine co pri nom musim je odvadzat tu dan? A ako sa to odvadza? este som to nerobil.. cize nemusim pri tom zivnostnikovi splnat ziadne podmienky? nejake hodinove / financne limity do ktorych sa musim zmestit? a ZP za mna neodvadza stat kedze som student? resp. terajsi zamestnavatel? Viem ze sa vela pytam ale mam v tom bordel. Dakujem.
ewita888
11.12.11,11:25
-odvody - úrazové a garančné poistenie za teba budú odvádzať obidvaja zamestnávatelia.. /tebe ich ale strhať nebudú/
-ak budeš mať dohody súčasne u dvoch zamestnávateľov, u jedného z nich budeš mať pddpísané vyhlásenie a tam sa ti daň nebude strhať.. u druhého ho mať podpísané nemožeš.. tam sa ti bude strhať 19 % daň z príjmu..
- na dohodu o vykonaní práce možeš odrobiť u jedného zamestnávatela najviac 350 hodín za rok, na dohodu o pracovnej činnosti možeš odrobiť najviac 10 hodín týždenne
- ZP za teba odvádza štát
KEJKA
11.12.11,11:35