DodoSTI
16.12.11,22:20
Prajem pekný deň,

tento rok som si založil s.r.o., zachvíľku tu máme koniec roka a trošku sa v tom začínam strácať.

Účtujem si sám (absolvent OA), keďže podnikanie iba rozbieham, moje príjmy sú nepravidelné a účtovníčku by som pravdepodobne neutiahol (samozrejme ma účtovníctvo baví).

Situácia je taká, že príjmy za rok 2011 boli cca. 3000€, zisk 1000€.
Vystupujem ako jednoosobová s.r.o. (bez odmeny), všetky FA si odkladám, pohyby účtujem v Omege (KROS), odvody do SP, ani ZP som nemal žiadne nakoľko som študent denného štúdia VŠ.

Budem platiť z tohoto zisku (1000€) daň z príjmu? Mám pocit, že je tam nejaký limit, do ktorého keď sa zmestím (tuším obrat 3500€) tak sa daň z príjmu neplatí. Alebo si to mýlim so živnosťou?

Je potrebné robiť pri jednoosobovej s.r.o. valné zhromaždenie, určiť rozdelenie zisku (je to potrebné podložiť aj nejako papierovo?), atď?

Doteraz som bol v tom, že stačí ak budem celý rok priebežne účtovať a na konci roka vyčíslim VH, podám daňové priznanie (zaplatím daň z príjmu), vytvorím rezervný fond (potrebné podložiť papierovo, nechať na účte alebo?) a vyplatiť zvyšný zisk? Tým to pre mňa končí? Čím viac o tom čítam, som z toho zmätenejší.

Ďalšia vec, ktorá mi komplikuje situáciu je, že som v jednej firme pracoval 1 mesiac brigádne na živnosť. Príjem 500€, náklady 0€. V tomto prípade taktiež stačí podať daňové priznanie?

Existuje nejaká príručka ako viesť s.r.o. krok za krokom? :)

Čo viac mám urobiť pre správne vedenie firmy? stačí na konci roka vyčísliť
VH, podať daň. priznanie, vyplatiť zisk a tým moje povinnosti končia?

Za Vaše odpovede veľmi pekne ďakujem a prajem pekný deň
KEJKA
16.12.11,23:14
Budem platiť z tohoto zisku (1000€) daň z príjmu? Mám pocit, že je tam nejaký limit, do ktorého keď sa zmestím (tuším obrat 3500€) tak sa daň z príjmu neplatí. Alebo si to mýlim so živnosťou?
áno mýliš si to so živnosťou. Rozdiel medzi výnosmi a nákladmi je zisk, r.100 v DPPO,ktorý ďalej upravuješ na základ dane.