zsarob
17.12.11,16:10
Dobrý deň! Bol by som rád keby ste mi mohli poradiť. Mám odpracovaných 7 rokov 6 mesiacov v pedagogickej praxi. Prvé štúdium na vysokej škole som skončil v roku 2002. Medzi tým od 2008 do 2011 marca som externe študoval a skončil rozširujúce štúdium špeciálnej pedagogiky a poradenstva.
Od septembra 2011 som začal pracovať ako odborný zamestnanec: špeciálny pedagóg. Riaditeľ mi nariadil od 09/2011, aby som behom jedného roka ukončil adaptačné vzdelávanie, nakoľko som prešiel z pedagogického zamestnanca na odborného zamestnanca. Moja otázka znie:
"musím absolvovať adaptačné vzdelávanie pre odborného zamestnanca?" Ak áno, tak je tu ďalší problém: v okrese kde bývam, nemá nikto v odbore špeciálna pedagogika prvú kvalifikačnú skúšku, kto by mi bol mojim školiteľom.
A príklad poviem, ten kto pracuje ako špeciálny pedagóg a mohol by ma zaškolovať, tak ich odbor je ukončený len v príbuzenskom odbore - pedagogika mentálne postihnutých a druhá odborná zamestnankyňa má odbor vychovávateľstvo vyžadujúcu osobitnú starostlivosť.
Ako ďalej? Ďakujem za akékoľvek pripomienky.
brontosaurus
17.12.11,22:42
No, ja v tom nevidím problém pre vás, či v okrese býva alebo nebýva niekto kto má I. kvalifikačnú skúšku vo vašom odbore, ale pre vášho nadriadeného. Veď to je problém vášho nadriadeného, nie váš problém. Nehovoriac o tom, že mi je to dosť divné, lebo ja len v našom meste poznám viacero špeciálnych pedagógov čo majú už dávno aj II. kvalifikačnú skúšku (atestáciu). Neviem, ale mne osobne je dosť divné aj to, že v celom vašom okrese by nebol žiaden špeciálny pedagóg, ktorý sa neuspokojí s 10. platovou triedou a nechcel postúpiť platovo vyššie tým, aby si spravil aspoň tú I.kvalifikačnú skúšku (atestáciu).