Nana22
20.12.11,22:48
Mohol by mi, prosím, niekto pomôcť pri uvažovaní o nasledujúcom probléme. Firma identifikovaná pre DPH v SR nakupuje a predáva tovar. Tovar kupuje z krajín EÚ a predáva na Slovensku a v Čechách. Nákup tovaru som samozdaňovala, predaj v SR som zaťažovala DPH a predaj do Čiech som oslobodzovala na základe par. 43/výnimkou bol len predaj fyzickej osobe nepodnikateľovi, tam som dodávku zaťažila dph/. Teraz mám však prípad, kedy si firma zriadila sklad v Čechách, kde priamo z krajín EÚ dovezie tovar a priamo zo skladu ho predáva českým zákazníkom. Dodávka teda nepríde na Slovensko. A tu nastáva môj problém. Akým spôsobom mám riešiť faktúru za nákup tovaru z pohľadu dph a následný predaj rôznym zákazníkom v ČR. Už niekoľko hodín študujem zákon, ale neviem si rady. Ďakujem za radu, názor.
KEJKA
20.12.11,21:57
hm, skús preštudovať toto
§ 17
Miesto nadobudnutia tovaru z iného členského štátu

(1) Miestom nadobudnutia tovaru z iného členského štátu je miesto, kde sa tovar nachádza v čase skončenia jeho odoslania alebo prepravy k nadobúdateľovi. (2) Ak nadobúdateľ tovaru objedná tovar pod identifikačným číslom pre daň, ktoré mu pridelil členský štát iný, ako je členský štát, v ktorom sa skončí odoslanie alebo preprava tovaru, za miesto nadobudnutia tovaru z iného členského štátu sa považuje členský štát, ktorý nadobúdateľovi pridelil identifikačné číslo pre daň, ak nadobúdateľ nepreukáže, že toto nadobudnutie bolo predmetom dane v členskom štáte, v ktorom sa skončilo odoslanie alebo preprava tovaru. Odsek 1 týmto nie je dotknutý.
(3) Ak nadobúdateľ podľa odseku 2 preukáže, že nadobudnutie tovaru z iného členského štátu bolo predmetom dane v členskom štáte, v ktorom sa skončilo odoslanie alebo preprava tovaru, opraví základ dane, pričom na opravu základu dane sa primerane vzťahuje § 25.
====================
čo takto registrácia za platiteľa DPH vCR - nepomohlo by to?
Nana22
20.12.11,22:08