zuzike23
30.12.11,17:12
Dobrý večer, pracujem ako predavačka v jedných potravinách už 3 rok. Prvým mojim problémom sú nadčasy. Pracujem za minimálnu mzdu, ktorá je ohodnotená fixom. nadčasy-máme v zmluve napísané s tým , že za nadčas nám prislúcha určitý príplatok,problém je že aj ked v danom mesiaci uvediem príklad mame mat odpracovane napriklad 150 hodín a ja si ich spočítam kolko som ich vazne realne mala aj zapisane v dochadzke vyde mi aj 30 hodín naviac s tym že na vyplate to nikdy nepocitim, ked som sa ozvala na moju nadriadenu s tym ze ako je mozne ze nadcasy ked ich mame v zmluve platene niesu, povedala mi len to že s tymto nikde nepochodim, že taky je obchod,ale ja verim tomu, že urcite nejaky zakon porušuju. ďaľšia otazka by bola, ked chcem dat vypoveď, rada by som vedela, či budem mat narok na podporu? neviem ako to je ci musi byt rozviazanie pracovneho pomeru / moze byt aj cisto len vypoved zo strany zamestnanca? Už som tam z toho zúfalá :(
duves
30.12.11,16:56
Zuzike a kde to pracujes, zaujima ma lokalita. Co sa tyka vypovede, treba zistiť šance na trhu v okolí bydliska. Ak je to oblasť s vysokou nezamestnanenosťou, tvoj súčasný zamestnávatel vie, že asi neodídeš. Podporu si zistíš vyguglovaním.
ivka70
30.12.11,17:07
Kedze pracujes uz 3 roky u tohto zamestnavatela, urcite splnas podmienku poistenia v nezamestnanosti aspon 2 roky z posl. 3 rokov a teda by si mala narok na podporu v nezamestnanosti 6 mesiacov. Kedze vsak pracujes za minimalnu mzdu a vyska podpory je 50% z hrubej mzdy, jej vyska by bola cca 160 EUR mesacne. sposob ukoncenia pracovneho pomeru nema na to vplyv, takze mozes dat vypoved aj ty.

Co sa tyka nadcasov a evidencie dochadzky, ak to nesedi, pripadne nemas nadcasy platene, mozes sa obratit na prislusny Inspektorat prace.
zuzike23
30.12.11,17:10