nerros
04.01.12,12:56
Dobry den.
Chcela by som sa opytat ako sa vypocita vyska materskej respektive ci mam na nu narok, ak som PhD studentkou na slovenskej akademii vied. Mesacne mi je priznane stipendium, ktore sa predpokladam nerata ako prijem a okrem toho mam na SAV 12 percenny uvazok za ktory mi vyplacaju 54 Eur mesacne a z toho sa mi platia aj odvody. Ma pre mna vyznam zacat si platit dobrovolne poistenie aby sa mi zvysila materska?
Mozete mi napisat vzorec ako sa vyska materskej rata a ako sa rata zvysenie materskej ak sa rozhodnem pre dobrovolne pripoistenie napr. vo vyske 20 eur mesacne?
Dakujem.
Xanti
04.01.12,18:39
Tak na materské má nárok osoba, ktorá má splnené podmienky :
1.) 270 dní poistenia ... nepíšeš ako dlho pracuješ na SAV, a či si tehotná?
2.) ak si tehotná, tak tvoja materská bude rátaná z hrubej mzdy zo SAV ( kedže ju nepoznám, lebo píšeš že Ti vyplácajú 54 eur tak Ti neviem vyrátať koľko to bude ) ... z tej hrubej mzdy dostaneš 65% ako materské.... takže do výšky rodičovského príspevku Ti bude doplácať UP.

Skús napísať viac. A ak by si bola tehotná, tak dobrovolne pripoistenie Ti nepomôže, nakoľko aj z toho musíš mať splnenú podmienku 270 dní platenia poistného.
nerros
05.01.12,14:31
dakujem za odpoved
tych 65 percent z hrubej mzdy si vypocitam

na SAV pracujem 3 rok, tehotna este nie som, ale planujeme babetko, preto ma zaujima, ci si mam zacat platit dobrovolne pripoistenie, respektive neviem akym sposobom sa mi potom materska navysi.
je tam nejaky koeficient, ktorym sa to potom prerata? bude v tom citelny rozdiel ak si budem platit napr. 10 Eur alebo 20?
Este raz dakujem za odpoved.
Mila123
05.01.12,14:43
max VZ pre DNP pre rok 2012 je 1153.50 .....odpočítaš svoju HM a to bude VZ pre DNP, aby si mala max. MD, popr. nemocenské dávky....

odporúčam prihlásiť sa na DNP do konca januára 2012, od 01 02 2012 sa radikálne (brutálne) mení zákon o SP (461/2003 z.z.)....