nadinka207
04.01.12,19:06
Dobry den,

chcem sa spytat, som studentka, ktora pracuje na dohodu o brigadnickej praci studenta, zamestnavatel za mna odvadza dan 19%, moj prijem je okolo 500eur mesacne, chcem sa spytat, ci mam narok na vratenie dani? a ci ako student s vyssim prijmom musim za seba platit zdravotne poistenie, kedze zamestnavatelovi vyplyva povinnost platit iba socialne.

Dakujeeeem Vam za vsetky informacie

Nada
zk24
04.01.12,18:14
Dobry den,

chcem sa spytat, som studentka, ktora pracuje na dohodu o brigadnickej praci studenta, zamestnavatel za mna odvadza dan 19%, moj prijem je okolo 500eur mesacne, chcem sa spytat, ci mam narok na vratenie dani? a ci ako student s vyssim prijmom musim za seba platit zdravotne poistenie, kedze zamestnavatelovi vyplyva povinnost platit iba socialne.

Dakujeeeem Vam za vsetky informacie

Nada

Ahoj,

ak pracujes celý rok, a z tvojho prijmu si uplatnujes odpočítateľnú položku 296,60, tak s najvacsou pravdepodobnostou budes mat na konci roka vyrovnane dane, a preto nebudes mat ani nedoplatok, ani preplatok.

Mesačne:
(500 - 296,60)*19% = 38,64 daň.
Ročne: 38,64 * 12 = 463,68 €

Daňové priznanie:
Ročná daň: 500*12 = 6,000 €; (6000 -3559,30) *19 % = 463,73 €.

Nedoplatok 0,05 €.


Ak nepracuješ celý rok a teda si si neuplatnovala 296,60 ako odp.položku každý mesiac, tak ti moze vzniknúť preplatok na dani.


ZP platit nemusís, lebo si poistencom štátu.
nadinka207
04.01.12,18:17
a kedy si ako student mozem uplatnit pravo na vratenie dani? viem ze stat za nejakych podmienok vracia studentom dane, len neviem za akych
zk24
04.01.12,18:22
a kedy si ako student mozem uplatnit pravo na vratenie dani? viem ze stat za nejakych podmienok vracia studentom dane, len neviem za akych

To neni že študentom, vráti každému komu vznikne preplatok. Aj bežným zamestnancom.
K tomu čo vychádza tebe by sme potrebovai presne informácie o tvojich príjmoch a o tom koľko si zaplatila mesačne na preddavkoch na dan.
Xanti
04.01.12,18:23