Pneuformance
09.01.12,09:20
Dobrý deň, prosím poraďte mi ako mám evidovať vklady a výbery peňazí podľa nového zákona 01.01.2012 o ERP, ak mám omega kros ? Ďakujem
Laket
10.01.12,11:31
Aj mňa by zaujímalo niečo podobné, som SZČO , poskytujem služby, do roka vystavím maximálne 12 faktúr a úhrada je vačšinou v hotovosti.
kolega mi povedal, že podla nového zákona musím dostávať peniaze na účet, alebo mať ERP. Kde je pravda? Ďakujem.

Rišo L.
Johanka
10.01.12,11:36
Aj by zaujímalo niečo podobné, som SZČO , poskytujem služby, do roka vystavím maximálne 12 faktúr a úhrada je vačšinou v hotovosti.
kolega mi povedak, že podla nového zákona musím dostávať peniaze na účet, alebo mať ERP. Kde je pravda? Ďakujem.

Rišo L.
Aké služby poskytuješ ? Treba si pozrieť prílohu Zákona o ERP, tam sú vymenované služby, pri ktorých je povinnosť registrovať tržby v ERP.
tictac7
10.01.12,11:38
Dobrý deň, prosím poraďte mi ako mám evidovať vklady a výbery peňazí podľa nového zákona 01.01.2012 o ERP, ak mám omega kros ? Ďakujem

vidím, že si nová registrácia, ale aj tak - najprv pohľadaj. V téme, ktorú Ti prikladám (inak je hneď na titulke, takže netreba ani nejako extra hľadať) sú aj odkazy na iné témy...rieši sa v nich už aj účtovanie....
...účtovanie vkladov a výberov - povolanie účtovník.....dobrá otázka
....keď nebola ERP a tržba z pokladne išla na účet alebo do hlavnej pokladne ... - žeby 261?
....inak každý si robí ako mu vyhovuje, to musíš vedieť Ty, ja mám napr. 2 analytiky no a vklad neúčtujem (teda myslím ten ráno) pretože ho medzitým nikde nedávam...
tictac7
10.01.12,11:39
Aj mňa by zaujímalo niečo podobné, som SZČO , poskytujem služby, do roka vystavím maximálne 12 faktúr a úhrada je vačšinou v hotovosti.
kolega mi povedal, že podla nového zákona musím dostávať peniaze na účet, alebo mať ERP. Kde je pravda? Ďakujem.

Rišo L.

málo info....
Laket
10.01.12,11:47
Automatizované spracovanie dát, technická podpora, pozeral som ten zákon a tieto veci tam nie sú písané. V živnostenskom liste mám aj maloobchod, velkoobchod, ale tieto činnosti som zatial nevykonával a ani neplánujem.
V každom prípade som doteraz žiadnu ERP nepotreboval.

Rišo L.
tictac7
10.01.12,11:52
Automatizované spracovanie dát, technická podpora, pozeral som ten zákon a tieto veci tam nie sú písané. V živnostenskom liste mám aj maloobchod, velkoobchod, ale tieto činnosti som zatial nevykonával a ani neplánujem.

Rišo L.

povinnosť evidencie tržieb v ERP alebo úhrady hotovostných faktúr sa týkajú len tovaru a v zákone vymenovaných služieb, teda ak v budúcnosti budeš predávať tovar, tento predaj budeš evidovať cez ERP a služby, ktoré robíš aj teraz budeš ďalej robiť bez ERP, tak ako doteraz....
Pneuformance
10.01.12,11:59
ahoj, ďakujem za odpoveď, ale asi si nerozumieme, podľa nového zákona 01.01.2012 musí sedieť stav peňazí v šuflíku na predajni zo stavom, aký je v ERP. Príklad. Pondelok ráno musím vložiť cash aby som mala v prípade, že príde zákazník a zaplatí veľkou bankovkou. Napr. mince 40,-€. Príde zákazník kúpi za 10,-€ tovar. V kase by som teda mala mať 50,-€. Stav peňazí musí sedieť s niečim čo vypľuje ERP. Do ERP, musím nahodiť ranný vklad 40,-€ na menenie. Ako ? V omege mi už odpísali .... že zatiaľ nijako, vraj na tom pracujú ...
Johanka
10.01.12,12:13
ahoj, ďakujem za odpoveď, ale asi si nerozumieme, podľa nového zákona 01.01.2012 musí sedieť stav peňazí v šuflíku na predajni zo stavom, aký je v ERP. Príklad. Pondelok ráno musím vložiť cash aby som mala v prípade, že príde zákazník a zaplatí veľkou bankovkou. Napr. mince 40,-€. Príde zákazník kúpi za 10,-€ tovar. V kase by som teda mala mať 50,-€. Stav peňazí musí sedieť s niečim čo vypľuje ERP. Do ERP, musím nahodiť ranný vklad 40,-€ na menenie. Ako ? V omege mi už odpísali .... že zatiaľ nijako, vraj na tom pracujú ...
To by si mala nájsť v príručke ku konkrétnemu typu ERP. Nechápem, čo s tým má OMEGA ...
Pneuformance
10.01.12,12:15
ERP nemá tlačidlá, je to len fiškálny modul .... bol zakúpený pre prácu so skladom a účtovníctvom pre konkrétny typ programu.
tictac7
10.01.12,12:19
ahoj, ďakujem za odpoveď, ale asi si nerozumieme, podľa nového zákona 01.01.2012 musí sedieť stav peňazí v šuflíku na predajni zo stavom, aký je v ERP. Príklad. Pondelok ráno musím vložiť cash aby som mala v prípade, že príde zákazník a zaplatí veľkou bankovkou. Napr. mince 40,-€. Príde zákazník kúpi za 10,-€ tovar. V kase by som teda mala mať 50,-€. Stav peňazí musí sedieť s niečim čo vypľuje ERP. Do ERP, musím nahodiť ranný vklad 40,-€ na menenie. Ako ? V omege mi už odpísali .... že zatiaľ nijako, vraj na tom pracujú ...

...nie úplne, fyzicky v šuflíku musí byť NAJVIAC toľko, aký je v tom momente stav podľa ERP. Nakoľko výber nie je povinnosť evidovať, menej môže byť
vango
10.01.12,12:36
Pneuformance - tak musíš čakať, kým to zaimplementujú v Omege. Je od nich ale dosť neprofesionálne, že to tam ešte nemajú, keď je to už potrebné. Kolegovi sa zdá, že by to tam už malo byť.

Skús isť do Menu - číselníky - pokladnice - vyber si zo zoznamu pokladníc tu tvoju. Keď vojdeš dnu, tak v druhej záložke by si mala nájsť všetko potrebné (aj vklad). Musíš mať ale najaktuálnejšiu verziu.

A čo sa týka výberov, to nerieš. výbery nie sú povinné. Keby prišla kontrola, skontroluje či máš urobený vklad, vytlačíš jej priebežnú uzávierku. Oba tieto doklady spolu zrátané by ti mal robiť zostatok v pokladničnej zásuvke. Pokiaľ tam máš menej (napríklad niečo si nakupovala), to nevadí, len pokiaľ by v zásuvke bolo viac peňazí, to by už bolo podozrivé, že si prijala peniaze bez toho, že by si ich zaevidovala v pokladnici.