maťa..
16.01.12,19:14
Dobrý deň,mám veľký problém. Som externou študentkou nadstavbového štúdia strednej školy a pracujem na dohodu o pracovnej činnosti a zároveň som bola do dnešného dňa evidovaná na úrade práce. Vyradiť z evidencie uchádzačov o zamestnanie som sa dala dobrovoľne a najmä preto,že odo mňa na úrade vyžadovali potvrdenie o zárobku 2krát do mesiaca,čo mi naša účtovníčka nebola ochotná vydávať,nakoľko som platená len raz do mesiaca.Tak som sa dala vyradiť z evidencie,ve´d zravotné poistenie platí študentom do 26 rokov štát a dnes som to oznámila účtovníčke.Tá ma presviedča o tom,že nemôžem mať dohodu,keď nie som evidovaná na úrade a pritom mám priateľa s rovnakým stavom-je študent,nie je evidovaný a má dohodu a nemá s tým najmenší problém. Povedala mi tiež,že teraz ma musí zamestnávateľ zobrať na trvalý pracovný pomer alebo ma vyhodí.Zamestnávateľ však povedal,že na trvalý môžem zabudnúť a tak teraz neviem či mi nemôže účtovníčka vystaviť dohodu o práci študentov aspoň aj keď viem,že môžem mať dohodu.Nemôžete mi nejak poradiť,ako mám túto situáciu riešiť?Nechcem prísť o prácu,keď viem,že som v práve,len neviem nájsť ani nejaký rozumný zákon.Ďakujem
Evanka
16.01.12,18:26
To čo ti tvrdí ekonómka, nie je pravda. Na druhej strane je však pravda
Dohoda nezakladá povinnosť evidencie na ÚP. Na druhej strane je však pravda, že keďže študuješ externou formou, zdravotne poistená by si bola iba v prípade, že si ako evidovaná na úrade práce. Aspoň tak si myslím, musím pozrieť, či sa nič nezmenilo ...
Dpĺňam odpoveď.
(7) Štát je platiteľom poistného za
a) nezaopatrené dieťa;29) za nezaopatrené dieťa sa na účely tohto zákona považuje aj fyzická osoba do dovŕšenia 26 roku veku, ktorá študuje na prvej vysokej škole najdlhšie do získania vysokoškolského vzdelania druhého stupňa, štúdium ktorého podľa študijného programu nepresiahlo štandardnú dĺžku, okrem externej formy štúdia,
veronikasad
16.01.12,18:28