juraj:-)
23.01.12,10:26
Dobrý deň,
chcem si popri zamestnaní založiť živnosť na projektovanie elektrotechnických zariadení (domy, byty, firmy) a montáž elektrotechnických zariadení. Viem že ta montáže by mama byť viazaná živnosť, to projektovanie neviem prosím o radu.
Tiež by ma zaujímalo ako to funguje s poplatkami ak som zamestnaný. Je v tom rozdiel oproti samotnej živnosti? V čom?
Ďakujem.
duves
23.01.12,09:31
Poplatky, alebo odvody? Aka mama?
srska
23.01.12,09:44
sekol sa o rádek
juraj:-)
23.01.12,10:09
mama= mala (preklep)
a odvody. Viem, že teraz to za mňa rieši zamestnávateľ. Ako to bude potom?
duves
23.01.12,12:52
mama= mala (preklep)
a odvody. Viem, že teraz to za mňa rieši zamestnávateľ. Ako to bude potom?
No ja som iba laik, nie účtovník. Takže ti narastú odvody na zdravotné poistenie, za živnosť každy mesiac. Či máš, alebo nemáš tržby. Odvody na zdravotne poistenie v tej min.výške. Potom v dalšom roku (2013) si urobiš zúčtovanie odvodov na zdravotné poistenie za rok 2012.
Daň je asi jasna vec, urobíš daňove priznanie za rok 2012 do 31.03.2013. A odvody na starobne poistenie za živnost podla mna až od jula dalšieho roku (od 07/2013), ak rozdiel príjmov a výdavkov presiahne presiahne min.mzdu. Ta je teraz stanovena na 327,20 € mesačne, takže ak bude ten rozdiel nad 3926,40 EUR (za celý rok 2012), tak maš povinnost robiť odvody na starobné dochodkove poistenie.

Uf, to som zvedavy na účtovníkov, čo je to OK?;)
tinkas
23.01.12,13:06
teraz skúsim ja....

odvody na ZP sú vo výške 47,58e...to musiš začať platiť hned ako založiš živnosť. (Výška sa potom odvíja od dosiahnutého príjmu za rok 2012 - zúčtovanie už robí zp sama )
odvody do Sp zatiaľ platiť nemusíš ale ak dosiahnes za rok 2012 príjmy vyššie ako 3 948,72 EUR stávaš sa povinne poistená osoba a od 01.07.2013 budes musiť platiť odvody už aj do SP a tiež sa odvíja výška podľa dosiahnutého príjmu - základu dane...
Xanti
23.01.12,13:11