baron81
25.01.12,02:38
Pekný večer poraďáci prosím Vás o pomoc a informácie, viem že témy tu sú ale buď sú staré alebo sú neprehľadné alebo nezrozumiteľné (pre mňa)...
Som študent VŠ a chcem by som otvoriť živnosť..
Sociálnu platiť nebudem až o rok to je jasné to nechajme..
Zdravotná:
1. Ak si nastavím 0-ový mesačný odvod štát za mňa platí zdravotnú ale akú čiastku nesmiem presiahnuť aby to tak zostalo? (teraz neviem či v prípade ZP ide o prímy alebo zisk...)prípadne viem že sú nejaké vzorce s násobením 2,14 či tak nejak..
2. Respektíve ak by som aj túto čiastku prekročil ako by sa potom vyrátavala dlžná čiastka, štátom hradená časť + moja účasť o prekročenie?
3. Akú teda čiastku môžem za mesiac, rok zarobiť aby som nič nedoplácal a všetko za mňa hradil štát v roku 2012?
4. AK budem platiť minimum 46,06 aký by potom mohol byť príjem/zisk, ak by išlo o príjem tak to potom chápem že sa tam robia výpočty avšak ak ide o zisk tak znižovaním základu dane by mi to účtovníčka spravila aby som sa zmestil do štátom hradenej čiastky.. Alebo už pletiem piate cez deviate?
5. Respektíve ak zarobím viac ako štát hradí a menej ako (štát + 46,06) tak mi niečo vrátia??

Ďakujem veľmi veľmi Michal..
baron81
25.01.12,16:21
Prosím skúste niekto odpoveď... chcel by som to otvoriť čím skôr.. Všade na nete čítam rôzne odpovede.. Dnes som sa dopočul že vo VŠZP sa musí platiť tých 46,06€ a ak nepresiahnem nejakú sumu ktorú neviem, tak mi peniaze vrátia a ak tú sumu prekročím tak mi nevrátia nič? alebo mi vrátia z tých 46,06€ nejakú časť alebo ako to je? prosím poradte... Ďakujem
Príroda
25.01.12,16:59