Ing. Viera Mezeiová
25.01.12,12:55
Som študent a v lete som 2 mesiace pracoval ako brigádnik, okrem dohody som nič iné u zamestnávateľa nepodpisoval. Moje príjmy boli v sume 1 200 eur. Mám podávať daňové priznanie?
Ing. Viera Mezeiová
25.01.12,11:55
Nie ste povinný ani podať daňové priznanie ani požiadať o ročné zúčtovanie, pretože vaše zdaniteľné príjmy za celé zdaňovacie obdobie roku 2011 nepresiahli polovicu nezdaniteľnej časti základu dane (1 779,65 eura). Ak však o ročné zúčtovanie požiadate alebo podáte daňové priznanie typ A, uplatnením nezdaniteľnej časti základu dane na daňovníka sa vám daň vráti.
Katarina
08.02.12,21:12
Ako prílohu treba doložiť potvrdenie o návšteve školy ?
Ing. Viera Mezeiová
09.02.12,18:36
Ako prílohu treba doložiť potvrdenie o návšteve školy ?

Pri podávaní daňového priznania nie je rozdiel medzi študentom alebo iným daňovníkom, ktorý nie je poberateľom starobného, predčasného starobného alebo výsluhového dôchodku (kde platia iné pravidlá). Jednoducho podáte daňové priznanie typu A, uvediete tam svoje príjmy zo závislej činnosti, uplatníte NČZD, vyplníte DP podľa predtlače vrátane žiadosti o vrátenie preplatku a - hotovo.
Katarina
09.02.12,23:42
Veľmi pekne ďakujem.
bonifac
17.02.12,19:53
Požiadam o vyjadrenie k obdobnej situácií:
Študent mal jednorázový príjem 1200 Eur, ale na základe zmluvy uzatvorenej podľa obč.zákonníka par.51 zak. 40/1964. Zamestnávateľ študenta teda neplatil daň z uvedeného príjmu. Študentovi preto vzniká povinnosť podať daňové priznanie. Otázka: Môže študent v daňovom priznaní využiť pri uvedenom príjme 1200 Eur za rok 2011 oslobodenie od dane ? Ešte dodávam že rodič študenta si počas roka uplatňoval nárok na daňový bonus za študenta.
veronikasad
17.02.12,20:12
Požiadam o vyjadrenie k obdobnej situácií: