KA_SIM
29.01.12,09:21
Dobrý deň, prosím o radu všetkých skúsených :) ... začala som podnikať 1.11.2011, chcem účtovne ukončiť rok a pre istotu si chcem overiť, čo všetko potrebujem k účtovnej závierke vytlačiť, založiť a aj odoslať na DÚ.
Nie som pátca DPH a čo sa týka miezd, výplatu robím len jednu.
Je to pre mňa veľmi dôležité a za každú radu vopred ďakujem.
veronikasad
29.01.12,08:25
KA_SIM, veľmi zoširoka položená otázka, najmä keď nevieme v akej oblasti podnikáš.

Napíš, čo všetko si už urobila, najmä v súvislosti so mzdami - doplníme.
Platíš faktúry v hotovosti FO ?

Opýtam sa ešte inak - pýtaš sa len na technické záležitosti okolo účtovného SW, alebo tvoje povinnosti SZČO voči DU a iným inštitúciam ?
KA_SIM
29.01.12,08:33
KA_SIM, veľmi zoširoka položená otázka, najmä keď nevieme v akej oblasti podnikáš.

Napíš, čo všetko si už urobila, najmä v súvislosti so mzdami - doplníme.
Platíš faktúry v hotovosti FO ?

Robím účtovníctvo, mzdy a personalistiku. Som začiatočník, takže bez pomoci by som to určite nezvládla. Účtujem sama sebe, jednu fi. v JU a jednu v PU ... a mzdu som robila za minulý rok len jednu sama sebe a teraz budem robiť za december.
KA_SIM
29.01.12,08:36
... a áno, platím FA aj v hotovosti, dokonca za minulý rok som ich tak vyplatila väčšinu. Tento rok už bankovým prevodom.
KA_SIM
29.01.12,08:43
Ospravedlňujem sa, nedočítala som to poriadne, musela som niečo dokončiť :)... nie som FO ale PO a zaujímajú ma všetko, aj technické záležitosti okolo účtovného SW a aj povinnosti PO voči DU.
veronikasad
29.01.12,08:44
... a áno, platím FA aj v hotovosti, dokonca za minulý rok som ich tak vyplatila väčšinu. Tento rok už bankovým prevodom.
bonzáky ti niečo hovoria ?

Ku mzdám by som ti naozaj doporučila absolvovať školenie k ročnému zúčtovaniu dane a zdravotnému poisteniu, pretože ťa čaká dosť povinností :

- do 31.1.2012 zaslať na DU Prehlad za IV.Q.2011
- do 28.2.2012 Výkaz do ZP k RZZP
- do 31.3.2012 ročné Hlásenie k dani zo závislej činnosti