Sulinkooo
16.02.12,14:20
Dobrý deň.

Chcel by som sa opýtať skúsenejších a zbehlejších na moju momentálnu situáciu.
Donedávna som bol študentom dennej formy štúdia na vysokej škole, avšak nevydarená skúška a vyhodili ma s tým, že ak do konca Februára podám žiadosť o štúdium (ako to momentálne robia maturanti) + dodám žiadosť o prijatie bez prijímacich skúšok nakoľko som bývalý študent, budem "automaticky" zaradený do štúdia, uznajú mi predmety a kredity a podračujem v štúdiu.

Momentálne som však nezamestnaný. Napadla ma myšlienka založiť si SZČO (už počas školy som mal biznis nápad). V článokch som sa dozvedel o štátnej podpore, resp príspevku na podnikanie za určitých podmienok.

Ja by som sa chcel spýtať, či môžem požiadať o príspevok, získať ho a následne sa stať denným študentom VŠ bez toho, aby to bolo protiprávne alebo aby ten príspevok niekto žiadal späť?

Ja to vnímam takto:
od 1.2.2012 som nezamestnaný (cca)
počkám 3 mesiace (brigáda)
Založím živnosť
Požiadam o príspevok
Získam ho (samozrejme musím v učtovníctve uviesť na čo a ako som ho použil)
Pôjdem do školy (September 2012) a stanem sa denným študentom a tým pádom odvody za mňa zaplatí štát

Je to reálne stihnúť? (najmä to vybavenie príspevku) Kalkulujem s tým, že daň z príjmu prvý rok platiť nemusím a ten ďalší by som platil z minimálnej daňovej sazdby.

V tomto čase by som už mal byť na najlepšej ceste ukončiť Ing štúdium a rozhodnúť sa medzi pokračovaním v SZČO, prechodu na sro alebo ukončenie SZČO a nástup do TPP.

+

Príspevok by som chcel použiť na nákup PC a reklamy - najmä tá reklama, rechádza to cez úrad, schvaľujú takéto žiadosti?

Ďakujem za rady a názory.
Marcel
blavaciko
16.02.12,13:59
preco by si nemusel prvy rok platit dan z prijmu?
Sulinkooo
16.02.12,14:41
Lebo som v tom, že prvý rok som oslobodený od platenia dane z príjmu. Nie je to tak?
Economic
16.02.12,15:34
Lebo som v tom, že prvý rok som oslobodený od platenia dane z príjmu. Nie je to tak?