lolipopman
18.02.12,15:13
Pekný deň všetkým. Poprosil by som poraďákov, či by ste mi nemohli povedať, ako vyplniť resp. kde dopísať čísla do DP. Som denný študent na VŠ, od 1. novembra som pracoval na DIČ pre poisťovňu, teda len 2 mesiace, okrem toho som nemal žiadny iný príjem v roku 2011.
Za tie dva mesiace som zarobil 1200 €. Moje otázky sú:
a) Ako som zistil vyplňujem tlačivu B, že?
b) Absolútne netuším, ktoré kolonky mám vypísať. Teda aj asi tuším, ale nechcem to spraviť zle, preto prosím o radu, teda že kde mám čo vypísať.
c) Chcem si určiť paušálne výdavky, teda 40%. Ako a kde to tam mám zapísať a kde?
Spravil by som si aj skutočné výdavky, mám od všetkého doklady a zhodou okolností som si kupoval aj notebook aj telefon + kopec iných vecí. Len neviem ako to mám spraviť a či sa mi to vlastne vyplatí pri takej nízkej sume zárobku za rok 2011 len 1200 €.

d) niekde som čítal, že existuje nejaká suma zárobku za kalendárny rok, že ak ju človek neprekročí, tak nemusí platiť z toho daň. Myslím, že to je 50 % z ročného životného minima? Je také niečo? lebo ak hej tak potom by som asi nemusel platiť daň.

Ďakujem za odpovede, hľadal som tu odpoveď na moje otázky a nenašiel som ich, preto som založil novú tému.
Katy a R
18.02.12,14:19
No - ak by si si otvoril a prečítal poučenie k DP typ B, tak by si ho aj pekne vyplnil - nie je to nič strašné. ;)
Ale ak je tvoj príjem, ako píšeš, tak DP nemusíš robiť vôbec. Doporučujem poslať (aby ťa nevyzvali) jednoduché oznámenie, že DP nerobíš z dôvodu nízkeho príjmu . :):)
veronikasad
18.02.12,14:27
lolipopman, máš dve možnosti - pustiť sa do štúdia zákonov a robiť si účto a DP sám (aj s pomocou príspevkov na Porade), alebo sa venovať svojej práci, a vedenie účtovníctva a spracovanie DP zveriť odborníkovi.

DP síce podať nemusíš, ale ak - ako píšeš, si kupoval telefon, notebook a kopec vecí, ktoré súvisia s podnikaním, ak si urobíš účtovníctvo, vykážeš stratu, o ktorú môžeš znížiť základ dane v nasl. kal.rokoch.
lolipopman