Viki22
22.02.12,17:18
Dobrý deň, je možné že sa to tu už preberalo no bohužiaľ to nikde neviem nájsť a na daňovom úrade na Slovensku mi nevedeli poradiť, v Bratislave mali pre zmenu napísane, že za podané informácie neručia a v ČR mi tak isto dnes nevedeli poradiť hoci boli viac ochotný.

Som študentka s trvalým pobytom na Slovensku , no študujem už tretí rok v Prahe. Január - február 2011 som pracovala v jednej spoločnosti v Prahe a v lete som robila v inej spoločnosti na Slovensku. Dopracovala som sa k informácii, že daňové priznanie si podávam len na Slovensku s tým, že uvediem príjem z obidvoch krajín.

Problém nastáva keď si chcem požiadať o vrátenie preplatku na dani , vzhľadom nato, že môj príjem nepresiahol 2000 eur. Zo Slovenským príjmom nie je problém, no bohužiaľ mi nikto nevie poradiť ako sa dopracovať k tomu preplatku na dani z ČR.

Sú dve možnosti : 1. Požiadať si toto vrátenie preplatku v ČR - čo predpokladám, že nepôjde ak si tu nepodám daňové priznanie
2. Alebo tiež na Slovensku - a nejakým spôsobom tam vyrátať danú sumu.

Veľmi pekne Vás prosím ak niekto poznáte odpoveď na moju otázku , budem vďačná za Vašu pomoc.
Marína
22.02.12,18:30
To naozaj na DÚ a FÚ neporadili?;)

Asi takto. Musíš si uvedomiť, že prípadný preplatok na dani môžeš žiadať len zo štátneho rozpočtu, do ktorého si daň odviedla, alebo takto, nemôžeš žiadať preplatok dane v SR, ak si ju odviedla v ČR. To by naša štátna kasa na tom bola ešte horšie ako už je.
Z toho vyplýva, že ak ti vzniká preplatok na dani v ČR
- požiadaš zamestnávateľa o Výpočet daně a daňového zvýhodnění
alebo podáš
- Přiznání k dani z příjmů fyzických osob
Následne si vyžiadaš z Finančního úřadu Potvrzení o zaplacení daně.
V SR podáš DP z celosvetových príjmov, príjmy z ČR môžeš zo zdanenia vyňať v prípade, ak to boli príjmy zo závislej činnosti, ak nie, daň započítať. Ak v ČR ti vzniká preplatok na dani v plnej výške, nič nezapočítaš.