Alinkus
27.02.12,20:00
Dobrý deň.

Možno moja otázka nepatrí práve sem kde som to napísal, ale potrebujem poradiť.

Som začínajúci SZČO. Moja živnosť znie : " Výroba jednoduchých drevárskych výrobkov, zostavovanie stolárskych dielcov alebo súčastí z dreva do finálnych produktov a ich údržba. "

Moje otázky sú :


kde nájdem presnú špecifikáciu čo zahrňuje " Výroba jednoduchých drevárskych výrobkov ? "
ako si vytvorím náklady keď moja momentálna práca spočíva v nasledovnom :

- Ako SZČO pracujem ako MONTÁŽNIK pre jednu nábytkársku firmu. To znamená že firma vyrobí dielce nábytku a ja ich skladám do finálnej podoby nábytku. Ide o to, že firma ma zastrešuje všetkým. A to je doprava, potrebné náradie, pracovná odev, prípadné ubytovanie a strava, proste všetko čo k práci potrebujem. Ja som len ten kto ten nábytok poskladá do finálnej podoby. Znie to super že nič nemusím sám vlastniť. Ale ako si v takomto prípade mám vytvoriť adekvátne náklady aby som pri budúcoročnom daňovom priznaní nemusel platiť veľké dane ??? Veď ja nemám žiadne vstupy, len zisk. Mojimi jedinými nákladmi sú telefón a povinné odvody do zdravotnej poisťovne.

Za každú radu ďakujem.
Xanti
27.02.12,19:05
Závislá práca ako vyšitá, náklady si nevytvoríš. Len ak nakúpiš stroje a budeš aj doma niečo vyrábať na vlastné triko a zodpovednosť. Pokiaľ nie, tak nákladom môže byť ten telefon ale na ICO, a odvody. Alebo potom paušalne výdavky a tam nebudeš riešiť nič.
Alinkus
27.02.12,19:08
Ďakujem za odpoveď, ale nerozumiem tým paušálnym výdavkom. Čo sa tým myslí ?

Ďakujem.
KEJKA
27.02.12,19:10
Áno, znížiš si príjmy o 40% a odpočítaš zaplatené odvody, z toho potom odpočítaš nezdaniteľnú sumu a zvyšok zdaníš.
Buď rád, ked si spätne vypočítaš kolko % ti robí zaplatená daň z príjmu brutto, potešíš sa.
Ani zamestnanec nemá náklady /ani tých 40%/ a zdaňuje sa mu celý príjem.
Xanti
27.02.12,19:10
Paušalne výdavky:
vyfaktúruješ napr. 10000 eur
pri DP si zvolíš paušalne výdavky tie sú 40%