amarutu
05.03.12,14:30
Prosim o radu. Moja situacia je takato:

- Pri pohlade na stav mojho uctu v januari 2012 cez I-banking som zistil, ze mam na konte ovela menej penazi, ako tam mam mat.
- Na pobočke VUB tu mi povedali že som v exekúcií zo strany Všeobecnej Zdravotnej Poisťovne.
- Na pobocke VZP mi zas povedali, že je to kvôli tomu, ževraj mám dlh vo výške 250€ za obdobie, keď som chodil na denné pomaturitné štúdium na obchodnú akadémiu v šk. roku 2001/2002 - pred 10 rokmi!!!
- povedal som im ze ja som chodil do skoly, oni zevraj nemaju potvrdenie,
- doniesol som im potvrdenie, uznali mi to.
- ale zevraj mam zaplatit exekucne poplatky

- Poistencom VZP nie som od 5. Januára 2009
- odvtedy som sa ako student VS stahoval z jedneho privatu na druhy
- od roku 2011 som, ako pracujuci clen spolocnosti - zivnostnik - v jedno izbovom byte.
- Kedže som sa nezdržiaval na adrese, ktorú som mal nahlásenú vo VZP do dátumu 5. januára 2009, výzvy na uhradenie podlžnosti voči VZP poisťovni sa mi nemali ako dostať do rúk.
- VZP však napriek tomu neváhala poslať na mňa exekútora


1. Má VZP na takúto formu štátnej šikany právo?
2. Neexistuje premlcacia doba na dlho voci VZP? Kedze si páni z VZP v roku 2011 zmysleli, ze im dlhujem 250 eur zpred 10 rokov...
3. Mam platit exekucne poplatky, napriek tomu ze som sa nevyhybal exekucii, len som proste na danej adrese (kam mi dorucovali vyzvy na zaplatenie) uz davno nebyval?
4. Je snad mojou povinnosťou hlásiť VZP až do konca života každé miesto kam sa presťahujem, aj ked nie som ich poistencom uz dobre styri roky??? Co ak "kompetentni" najdu o 5 rokov dalsi dlh?

Dopredu vam vsetkym dakujem za rady
Zivnostnik
ivka70
05.03.12,13:49
Premlcacia doba existuje, nevztahuje sa vsak na pripady, kedy si poistenec nesplnil ohlasovaciu povinnost.
Kedze si is ju nesplnil, teda neohlasil si VsZP, ze si poistencom statu, ma poistovna narok od teba vymahat dlznu sumu.
SamuelSK
05.03.12,14:03
Vitaj na Slovensku :)
Stanislav 1975
05.03.12,14:09