igiza
10.03.12,13:54
Dobrý deň,
Mal by som otázku ku daňovému priznaniu. Som študent na vysokej škole, doteraz som mal len dohody o vykonaní práce z ktorých mi buď daň nezrazili alebo zrazili (a po podaní daňového mi ju štát vrátil).
V júny 2011 som si založil živnosť (tvorba webov, video, foto služby a iné). Nakoľko som mal veľa výdavkov na techniku tak som v podnikaní skončil v strate (pre prvý rok vraj nič nezvyčajné).
Cez účtovnícky program (nejdem názov písať aby som nerobil reklamu) som si šiel vygenerovať daňové priznanie. Doplnil som do neho príjmy z dohôd, ktoré som mal ešte pred začiatkom živnosti i počas nej.

Zaskočilo ma, že i keď som v podnikaní v strate tak musím zaplatiť plnú daň za príjem z dohôd. Preto by som sa chcel spýtať či je teda pravda, že keď mám (čísla sú vymyslené) z podnikania stratu 600EUR, z dohôd príjem 1000EUR, tak musím platiť daň z 1000EUR a nie z 1000-600=400EUR.

Ak to tak je, tak mi dohody pripadajú ako kontraproduktívne...

ďakujem za odpoveď
Mila123
10.03.12,13:00
v zákone o dani z príjmov nie je možné, aby si si kompenzoval stratu z podnikania príjmom podľa § 5 ZDP, popr. od 01 01 2011 aj podľa §7 či § 8 ZDP.......
Ivana Š
10.03.12,13:04
stratu si môžeš odpočítať v ďalších rokoch podnikania
igiza
10.03.12,13:29
Ďakujem za rady.
Najlepšie teda asi bude nech sa dohodnem s firmou u ktorej mám dlhodobú dohodu na paušálnu sumu nech sa zruší a budem im to fakturovať, aby mi to prípadne o rok nerobilo zas problémy.
psps
11.03.12,15:02
Živnosť som mal celý rok, ale do 31.8.2011 som sa aj sám seba zamestnával. Z podnikania mi vyšla strata. Je možné aby mi vyšiel preplatok v sume 296,6 x4 x19% = 225,- takto zhruba mi vychádza preplatok ? asi mám nárok na celú nezdaniteľnú časť, že?
Xanti
11.03.12,15:05