adelik28
12.03.12,16:17
Neviem, či si to prečíta niekto, kto sa zaoberá podobnou činnosťou a vedel by ma usmerniť, ak nie, tak sa aspoň posťažujem. Chcela som vyrábať domáce mydlá metódou za studena a skúsiť ich aj predávať, preto skúsiť, lebo neviem odhadnúť aký by bol dopyt. Aby teda všetko bolo ako má byť "podľa zákona" šla som pekne na Živnostenský úrad, kde mi síce milá pani, ale nevedela absolútne nič povedať, okrem toho, že ona ma iba zaregistruje. Šla som teda do SP, zisťovala odvody do ZP a bohužiaľ až nakoniec som kontaktovala Regionálny úrad ver. zdrav. a odpoveď ma úplne šokovala. Vraj si mám prenajať nejaké "účelné výrobné miesto" pretože výroba v domácich podmienkach je "neakceptovateľná". Na youtube som videla veľa výrobcov mydla, ako to robili v bežných domácich podmienkach. Zatiaľ študujem takže fakt neviem čo mám robiť, konečne som si myslela, že som našla niečo, čo ma baví, ale tieto naše skvelé zákony podľa mňa strašne veľa ľudí odradia:( Všade sa hovorí o podpore drobných podnikateľov, ale to čo začínajúci živnostník musí všetko prejsť aby svoj sen nevzdal ..je to fakt smutné a demotivujúce. Ak by náhodou mal niekto podobnú skúsenosť a podelil sa so mnou o to ako sa to celé vyriešilo bola by som veľmi vďačná, aj za trocha morálnej podpory. Bye:)
blavaciko
12.03.12,19:53
trosku ta poradim, skus nevyrabat kozmetiku, ale darcekove predmety na ktore umiestnis cedulku ze nesluzia ako kozmetika
kukučka
12.03.12,19:57
nájdi si mydielká na sashe.sk a skús napísať výrobcovi
adelik28
13.03.12,12:13
Bacilko ..tak toto znie ako veľmi dobrý nápad!!..myslím, že takto by to minimálne zo začiatku išlo, kým by som nenazbierala kapitál na vlastné priestory. Čiže k tým darčekovým predmetom by úplne stačilo mať živnosť a nič iné, že? Veľmi pekne ďakujem za vnuknutie tejto myšlienky.
Kukučka, ja som sashe pozitiv:) tam som mydielka chcela zo začiatku ponúkať a možno aj budem, ale ako darčekové predmety:D
adelik28
13.03.12,12:16