Mireckanz
23.03.12,07:12
Dobrý deň, prosím Vás o radu, pracujem ako účtovníčka na Obecnom úrade. Zároveň mám otvorenú živnosť na vedenie účtovníctva, čiže podnikám popri zamestnaní. Potrebujem názor k tomuto ustanoveniu Zákonníka práce:
§ 83
Výkon inej zárobkovej činnosti
(1) Zamestnanec je povinný bez zbytočného odkladu písomne oznámiť zamestnávateľovi, že chce popri pracovnom pomere u zamestnávateľa vykonávať inú zárobkovú činnosť, ktorá by mohla mať k predmetu činnosti zamestnávateľa konkurenčný charakter.
(2) Zamestnávateľ má právo od zamestnanca požadovať, aby sa zdržal výkonu zárobkovej činnosti, ktorá má k predmetu činnosti zamestnávateľa konkurenčný charakter; toto právo môže zamestnávateľ písomne uplatniť najneskôr do desiatich pracovných dní od oznámenia podľa odseku 1. Zamestnanec je povinný vyhovieť požiadavke zamestnávateľa podľa prvej vety bez zbytočného odkladu.

Môj zamestnávateľ mi tvrdí že na základe tohto ustanovenia mi nedovolí podnikať. Ja si však myslím, že predmet môjho podnikania - vedenie účtovníctva nijakým spôsobom nemôže konkurovať predmetu činnosti Obce. Myslím si, že podľa tohto ustanovenia by mi zamestnávateľ mohol zakázať podnikať iba v prípade že by som bola zamestnaná v účtovnej firme, ktorá vykonáva účtovníctvo pre iné subjekty.

Poraďte mi prosím môže alebo nemôže mi zakázať zamestnávateľ podnikať?

Ďakujem.
Tweety
23.03.12,06:14
Dobrý deň, prosím Vás o radu, pracujem ako účtovníčka na Obecnom úrade. Zároveň mám otvorenú živnosť na vedenie účtovníctva, čiže podnikám popri zamestnaní. Potrebujem názor k tomuto ustanoveniu Zákonníka práce:
§ 83
Výkon inej zárobkovej činnosti
(1) Zamestnanec je povinný bez zbytočného odkladu písomne oznámiť zamestnávateľovi, že chce popri pracovnom pomere u zamestnávateľa vykonávať inú zárobkovú činnosť, ktorá by mohla mať k predmetu činnosti zamestnávateľa konkurenčný charakter.