Nargil
24.03.12,14:44
Zdravím poraďákov,

pracujem na dohodu v ČR a podnikám na Slovensku. Oboje je na základe internetu, takže svoju činnosť môžem vykonávať hocikde. Študujem v ČR a zdržujem sa tam väčšinu roka. Na základe toho som u zamestnávateľa podpísal "Prohlášení poplatníka daně" a teda mi zo mzdy ani raz za rok 2011 nedošlo k strhnutiu žiadnych daní ani odvodov, keďže sa na mňa uplatňuje zľava na poplatníka vo výške 1970kč resp. 80,11 € mesačne. Po prepočte priemerným ročným kurzom NBS bol ale môj príjem 3685,73 € a teda mi vzniká povinnosť podať DP na Slovensku z príjmov zo zahraničia. Predpokladám, že napriek tomu, že sa väčšinu roka zdržiavam v ČR, som daňový rezident SR, keďže štúdium nezakladá daňovú rezidentúru a svoju činnosť môžem vykonávať hocikde. Od zamestnávateľa som obdržal "Potvrzení o zdanitelných příjmech", na ktorom nie je uvedená žiadna zrážka.
V rámci živnosti som nemal žiadny príjem za minulý rok, len náklady vo výške 1461.77€
Ak sa v niektorom z vyššie uvedeného mýlim, prosím, opravte ma.
Viem, že na základe zmluvy medzi ČR a SR o zabránení dvojitému zdaneniu môžem použiť vyňatie príjmov v daňovom priznaní, ale nemám ani tušenia, ako to mám urobiť. V prílohe je obrázok s mojim chabým pokusom, ak by sa na to niekto mohol pozrieť, bol by som mu strašne zaviazaný, pretože popravde nemám ani tušenia, ktoré políčka presne mám vypĺňať.
Zatiaľ mám:

34. 3685.73
36. 3685.73
V tabuľke číslo 1 výdavky zo živnosti 1461.77
38. 1461.77
40. 1461.77
44. 1461.77
66. 1461.77
68. 3685.73
74. 1461.77
79. 3685.73
A zvyšok je na obrázku v prílohe.

Ako mám teda urobiť vyňatie, ako ovplyvňuje DP Sleva na poplatníka a ako ju mám uviesť?

Dobrí ľudia prosím pomôžte čo s tým, inak tu zošediviem. :)

Ďakujem
Mila123
24.03.12,13:49
na r. 87 si vyňal príjmy...
Nargil
24.03.12,13:52
No nejaký pokus z mojej strany tam bol, ale netuším, či som to urobil správne, pretože to bola strela bez mierenia.