ATriXe
24.03.12,20:48
Dobrý deň,

Napadajú niekoho z Vás opatrenia, ktoré zabránia tomu, aby sa na prípadný nepriaznivý vývoj v hospodárení z dôvodu uzatvárania stratových zákaziek prišlo skôr, ako po zostavení ročných účtovných výkazov.

Ďakujem
KEJKA
24.03.12,20:52
priebežné zostavovanie účtovných výkazov?
evidencia nákladov a výnosov po zákazkách a priebežné vyhodnocovanie - sledovanie nábehu nákladov a povinnosti fakturovať?

kto sa pýta?
ATriXe
24.03.12,21:15
Ďakujem veľmi pekne za odpoveď. Som študent vysokej školy a vypracuvávam prípadovú štúdiu, kde mala firma viacero stratových zakázok, na ktoré bohužiaľ prišli az na konci účtovného obdobia. Jednou z úloh bolo navrhnúť riešenie ako tomu zabrániť.
KEJKA
25.03.12,05:18
správne účtovanie je mesačné, takže sa na to priebežnou analýzou výsledkov príde. Je to skôr hypotetická úloha. Takto mi zadanie dáva zmysel.
Indeed
25.03.12,05:23
Zadanie témy je uplne mimo reality

žiaden normalny živnostník, či podnikateľ nemože pracovať na stratových zakázkach,

lebo si podrobnosti zakázky PREJEDNÁ zo zadavateľom vopred.
Dáša_
25.03.12,06:01
Zadanie témy je uplne mimo reality

žiaden normalny živnostník, či podnikateľ nemože pracovať na stratových zakázkach,

lebo si podrobnosti zakázky PREJEDNÁ zo zadavateľom vopred.

tuším si ty mimo reality
Indeed
25.03.12,07:09
Ja SOM v realite, a robil som stratovú zakázku len vtedy ak som nedostal zaplatené
ATriXe
26.03.12,23:45
V príklade šlo skôr o to, že si za tú stratu mohli sami, tým, že si zle ocenili výrobky a služby, ktoré ponúkali. Ale bohužiaľ na to prišli az na konci roka po zostavení účtovných výkazov.
KEJKA
27.03.12,06:54
to je od veci, nielen účtovné výkazy hovoria o strate. Priebežné účtovanie a priebežné výsledky takú skutočnosť odhalia kedykoľvek. Dokonca nie je nutné robiť práve účtovné výkazy, stačí počúvať účtovníčku, resp. sa jej spýtať na priebežné výsledky.
promont maja
29.03.12,04:59