Alexandra57
28.03.12,20:35
Dobrý deň, som študent VŠ, bývam spolu s rodičmi a súrodencom v byte. Otec je agresívny problémový typ - ambulante liečený na protialkoholickom. Bohužiaľ nemohli sme sa od neho oddeliť, pretože by to matka nezvládala finančne, keďže on platil polovicu nájmu a nemáme kde ísť inde bývať. Viackrát sme na neho podávali trestné oznámenie za ublíženie na zdraví, vyhrážanie sa. Matka zostala dlhodobo nezamestnaná, asi rok platil nájomné za družstevný byt on. Nakoľko nezaplatil nedoplatok a niekoľkomesačný nájom, tento mesiac nám prišla výpoveď z bytu - do 3 mesiacov musíme buď vyplatiť dlh alebo vypratať byt. Nakoľko takou hotovosťou nedisponujeme, plánujeme predať byt. Chcela by som sa opýtať, aký nárok na peniaze z predaja bytu by mal, ak by sa dovtedy nestihli rozviesť /matka plánuje podať žiadosť na rozvod 02.04. a byt musí byť vyrovnaný najneskôr v polovici júna/. Okrem toho majú spoločne dlhy vo výške cca 15 000 €. Ja spolu s matkou a súrodencom plánujeme ísť do podnájmu a došporiť si na vlastný byt, nakoľko súrodenec je zárobkovo činný a ja onedlho tiež. Chcela by som sa tiež opýtať, aká možnosť by nastala, keby dovtedy boli rozvedení. Okrem iného sa otec o mňa ako študentku vôbec nestará, nepodporuje ma ani finančne. Za skorú odpoveď vopred ďakujem :)
mattto
28.03.12,18:40
družstevný byt nepredáš, môžeš predať členské práva, ale s tým musí družstvo súhlasiť a to nebude
myara
28.03.12,18:49
ako si chcete dosetrit na vlastny byt, ked rodicia nemaju dost na penazi, aby vyplatili dlhy? z coho chcete platit najom, ked mama je nezamestnana, a studujes, to utiahnete z jedneho platu? preco radsej surodenec nepomohol uhradit dlh za najomne?
Alexandra57
28.03.12,19:02
Berme do úvahy, že kupcu máme, je ochotný za nás vyplatiť dlh, samozrejme za menšiu cenu.