martin-011
29.03.12,16:00
Zdravim,

som konciaci student 5.rocnika VS, a kedze este nemam iste miesto na TPP a v existitujucom zamestnani nie je na fulltimera budget, tak mi ponukli do konca augusta dohodu o vykonani prace, zrejme by som ju podpisal hned po statniciach, ked mi konci statut studenta. Ake to ma vyhody, resp nevyhody, viem, ze tych 350 hodin mi vyda tak akurat do konca augusta a hadam dovtedy sa uz podari zohnat nejake miesto na TPP. Ake budem mat povinnosti voci UP, ci budem potrebne platit nejake odvody a Vas nazor na dane riesenie, lepsie ako zostat bez prace,ci? dakujem.
veronikasad
29.03.12,14:01
Aký mesačný príjem predpokladáš na dohodu ?
martin-011
29.03.12,14:20
hruby 540
veronikasad
29.03.12,14:22
hruby 540
ak by tvoj mesačný príjem nepresiahol 139,90 mesačne, môžeš byť evidovaný na UP ako uchádzač o zamestnanie a štát by za teba platil zdr.poistenie-
V tvojom prípade - zárobok túto sumu presahuje, treba sa do 8 kal. dní po štátniciach zaevidovať v ZP ako samoplatitel.
martin-011
29.03.12,14:33
ale musim ist aj na UP, ci nie, ked budem mat tuto dohodu?..nemusim platit nemocenske, pripadne poistenie v nezamestnanosti?..len to ZP?..a to je kolko prosim Ta?
veronikasad
29.03.12,14:36
ale musim ist aj na UP, ci nie, ked budem mat tuto dohodu?..nemusim platit nemocenske, pripadne poistenie v nezamestnanosti?..len to ZP?..a to je kolko prosim Ta?
Ak predpokladáš príjem ako si uviedol, je zbytočné isť na UP. Aj tak by ťa po predložení potvrdenia o príjme spätne vyradili.

Povinne platíš len preddavky na zdr.poistenie (ako samoplatitel). 47.58€ mesačne
V soc.poisťovni sa môžeš (nemusíš) prihlásiť ako dobrovolne poistená osoba, ale už len na celý balík paoistenia, čo je mesačne na platenie dosť vysoká suma.
martin-011
29.03.12,14:54