caramellka
09.02.06,07:43
Prosim Vas o pomoc pri zaradeni dlhodobeho majetku - automobilu po ukonceni leasingu, do evidencie dlhodob. majetku v OMEGE.

Auto (leasing) bolo postupene z 1.najomcu (podnikatel FO) na nasu firmu (s.r.o.) v r. 2004.
Povodna zmluva bola uzavreta v r. 2002. Kupna cena vozidla bola 284.552,80 Sk.
Postupenim leasingovej zmluvy nasa firma zaplatila v r. 2004 9 splatok a v r. 2005 este 3 splatky. 17.3.05 sme odkupili predmet zmluvy "Auto" za 1.000,- Sk na zaklade splatkoveho kalendara. K 22.3.05 sme obdrzali potvrdenie o ukonceni leas. zmluvy a vlastnickom prave na predmet zmluvy.

Dna 22.3.05 sme zauctovali prevod automobilu do majetku (022/082) v sume 1.000,- Sk (-je to spravne?). A zapisali ho do evidencie dlhodobeho majetku ako - obsataranie-kupa, zaradenie-normalne... Dan.odpis 100%, uct. odpis - neodpisovat. Kedze suma je uz zauctovana na ucte opravok, ako docielime, aby sa nam v evidencii neobjavovala zostatkova uctovna hodnota 1.000,- Sk, na konci roka, ale 0,-? Aky je spravny postup pri zapise dlhodobeho majetku po ukonceni leasingu (z r. 2002) do evidencie?

...veelmi pekne dakujem vsetkym, vobec si s tym neviem dat rady...
slnko
09.02.06,08:29
účtovný odpis daj UO = DO, Ak máš nastavený daňový odpis 100% odpis, tak v tom prípade Ti aj účtovne tých 1000 odpíše. Ale ak dáš neodpisovať, to znamená, že tých 1000 Sk stále nebudeš mať účtovne odpísaných.