gaerys
13.04.12,12:52
zaradene do temy Mzdové účtovníctvo, personalistika, odvody
veronikasad
13.04.12,10:57
Počas poberania materského nemusíš so živnosťou robiť nič - odvody do ZP ani SP platiť nebudeš.
Ak počas RD živnosť nepozastavíš, platby počas rod.dovolenky závisia od tvojho príjmu=tržieb a základu dane za rok 2011.

Počas poberania materského nemáš nárok na nemocenské.
V akej oblasti podnikáš ? Naozaj nebudeš mať počas RD žiadny príjem ?
gaerys
15.04.12,16:46
Pracuje ako SZCO ako kadernicka. Mam prenajate priestory (v podstate iba cast, pretoze je to na 2 zmluvy ale to je nepodstatne) a do prace nebudem schopna chodit. Moj prijem bol z toho , aku som urobila trzbu a este prenajimam priestory jednej kadernicke , ktora si moje faktury nedava do nakladov, lebo si uplatnuje pausalne vydavky. Tato suma nie je vysoka. Kazdy mesiac mi plati 125€. ja platim 156€ za priestor (+ k tomu elektrarnam elektrinu+rocne odpad+ rocne poistku nehnutelnosti), takze prijem z najmu nie je, ked si zo 125€ odpocitam moje naklady som dokonca v minuse. Dufam, ze to chapem spravne s tymi nakladami :)
Takze je pre mna prerusovanie zivnosti vlastne zbytocne?
No a ako to je s marodkou pri poberani RP a aktivnej zivnosti
Som zmätena z toho, ako to funguje s odvodami a platenim do socialnej poistovne pocas toho ,ked je SZCO na RD. Co vlastne stat plati za tuto zenu do socialnej poistovne...
Proste neviem co by bolo pre mna jednoduchsie, lacnejsie a prinosnejsie :)
richardg
23.08.12,03:12
Ahoj, ja mám tiež podobný problém, včera som bola v SP a tam my pani vravela, že ak poberám RP tak nesmiem pracovať ako živnostníčka, pýtala sa ma či mám nejakého zamestnanca...ja že nie, tak teda som musela dať čestné prehlásenie že nepracujem v obchode(otvorený denne 2hod.)