ninka80
25.04.12,20:14
Zdravím všetkých,
chcem sa spýtať a poradiť ohľadom materiálu na výstavbu rodinného domu. Aký materiál je najvýhodnejší, nielen finančne, ale i do budúcna z hľadiska energií? preštudovala som mnoho diskusií, ale ako laik nemám presné informácie. každý predajca odporúča len svoje výrobky, ktoré sú vraj najlepšie...
na začiatku sme mali jasno a chceli stavať RD (bungalov), nezatepľovať ho ( materiál brusená tehla heluz family 44 prip. iná pálená tehla).
Avšak už viac ako 2 týždne sedím nad rôznymi diskusiami a fórami a študujem články a som na pochybách..nakoľko sa väčšinou píše, že tehla tenšia a hrubá vrstva zateplenia je najlepšia... Viete mi poradiť z praxe, čo je najlepšie? bývam na Strednom SVK v Martine.
ďakujem za Vaše odpovede :-D
220870
25.04.12,18:19
ninka80
25.04.12,18:36
ďakujem za rýchlu odpoveď ... a zo skúseností z čoho sa najlepšie a najrýchlejšie stavia :-D ? (mám trošku skreslené predstavy, že by som chcela bývať už do Vianoc...
TomasHC
26.04.12,06:22
ďakujem za rýchlu odpoveď ... a zo skúseností z čoho sa najlepšie a najrýchlejšie stavia :-D ? (mám trošku skreslené predstavy, že by som chcela bývať už do Vianoc...

A ideš to murovať Ty, alebo murári? Rozvody vody a elektro si ideš robiť Ty, alebo vodár/elektrikár?
palo980
26.04.12,10:23
super tabulka, mas este nieco podobne tykajuce sa stavbariny?
Indeed
26.04.12,10:30
najlepší material je ten , čo je S.A.T.A.R.M.O.

teda ten, čo sa dá UKRADNÚŤ.

Inak už len AKCIE poľských, či maďarských supermerketov.
ninka80
26.04.12,13:32
nie ja to robit nebudem, :-) vobec nie som technicky typ a absolutne na to nemam cas..
mali by sme mat murarov (ale co od znamych pocuvam trafit na kvalitneho odbornika je tazke) a to iste vodu budu robit vodari a tiez na elektriku mam elektrikara
ninka80
26.04.12,13:33
ja sa nepytam ohladom najlacnejsieho ale hladam spravny pomer kvality a ceny
draik
26.04.12,14:10