ricco24
06.05.12,09:35
Dobrý deň,
dával som si preskúmať moje aktuálne zmluvy účtovníkovi či sa musím registrovať na DU. Odpísal mi nasledovné

ide o podnikanie podľa osobitných predpisov, treba sa registrovať na DU ako autor podľa osobitných predpisov, konkrétne podľa §6, odsek 2a)

Chcem sa spýtať či neviete ktorý zákon mal na mysli. Spomínaný §6 som hľadal v zákonníku práce, živnostenskom zákonníku no žiadny odsek 2a som nenašiel.

//EDIT: Pracujem ako programátor na autorskú zmluvu.

Ďakujem
veronikasad
06.05.12,07:41
Zákon o dani z príjmov

§ 6
Príjmy z podnikania z inej samostatnej zárobkovej činnosti, z prenájmu a z použitia diela a umeleckého výkonu
Na začiatok (http://www.porada.sk/t6023-zakon-o-dani-z-prijmov-od-01-03-2012-a.html#hore)

(1) Príjmami z podnikania sú

a) príjmy z poľnohospodárskej výroby, lesného a vodného hospodárstva, 24)
b) príjmy zo živnosti, 25)
c) príjmy z podnikania vykonávaného podľa osobitných predpisov26) neuvedené v písmenách a) a b),
d) príjmy spoločníkov verejnej obchodnej spoločnosti a komplementárov komanditnej spoločnosti podľa odsekov 7 a 8.

(2) Príjmami z inej samostatnej zárobkovej činnosti, ak nepatria do príjmov uvedených v § 5, sú príjmy

a) z vytvorenia diela a umeleckého výkonu27) a z použitia alebo poskytnutia práv z priemyselného alebo iného duševného vlastníctva,
ricco24
06.05.12,07:59
Ďakujem, takže ak môj príjem podlieha tomuto paragrafu musím sa na DU registrovať ako živnostník ?
Ak áno viete ma prosím odkázať niekam kde by som si vedel naštudovať či si mám registrovať volnú alebo nejakú špecifikú živnosť ?
KEJKA
06.05.12,08:03
registruješ sa podľa mňa ako autor, teda bez živnostenského oprávnenia, takže najskôr by som šla na DU aj s kopiou autorskej zmluvy. Zaregistrujú ťa podľa mňa ako daňovníka-autora.
ricco24
06.05.12,08:19
registruješ sa podľa mňa ako autor, teda bez živnostenského oprávnenia, takže najskôr by som šla na DU aj s kopiou autorskej zmluvy. Zaregistrujú ťa podľa mňa ako daňovníka-autora.