11MON04
22.05.12,08:20
Ahojte, v cestovných náhradách som úplný začiatočník, preto prosím o radu. Zamestnanec bol na pracovnej ceste v Nemecku a predložil mi doklad za ubytovanie. Keďže je to služba z iného členského štátu EU mám urobiť klasické samozdanenie aj keď je doklad s nemeckou DPH?

A ako je to s náhradou za stavné? Zamestnancovi vyplácame stravné lístky. Môžem mu dať aj za tie dni v Nemecku stravné lístky alebo nie a má sa nárok na stravu vyplatiť v hotovosti? Do mzdy potom neuvediem túto náhradu a vyplatím mu to len v hotovosti?
Ďakujem za odpovede.
SSAndrea
22.05.12,07:51
A ten doklad za ubytovanie - to máš faktúru alebo bločik z ERP? Je na tom doklade uvedený nejaký odberateľ?

Keď je zamestnanec na SC, tak nemá nárok na stravný lístok ale vyplácaš mu náhradu za stravné. neuvádzaš to mzdy, vystavíš cestovný príkaz a vyplatíš cez pokladnicu.
11MON04
22.05.12,09:02
Za to ubytovanie nám vystavili faktúru, kde sú naše údaje.
A čo mám urobiť v prípade, že zamestnancovi boli vyplatené stravné lístky za celý apríl a aj strhnuté zo mzdy a on mi až v máji predložil cesťák, kde bol v apríli na pracovnej ceste? Stačilo by keby som mu dala za máj menej lístkov o ten počet, ktoré dostal v apríli naviac?
SilMar Group
22.05.12,09:40
Ahojte, v cestovných náhradách som úplný začiatočník, preto prosím o radu. Zamestnanec bol na pracovnej ceste v Nemecku a predložil mi doklad za ubytovanie. Keďže je to služba z iného členského štátu EU mám urobiť klasické samozdanenie aj keď je doklad s nemeckou DPH?

A ako je to s náhradou za stavné? Zamestnancovi vyplácame stravné lístky. Môžem mu dať aj za tie dni v Nemecku stravné lístky alebo nie a má sa nárok na stravu vyplatiť v hotovosti? Do mzdy potom neuvediem túto náhradu a vyplatím mu to len v hotovosti?
Ďakujem za odpovede.