Kamillo
25.05.12,10:44
Dobrý deň,
naša firma ma zazmluvnených cca 30 obchodných zástupcov (OZ) po celom Slovensku. Avšak ich produktivita je veľmi nízka, preto hľadáme koncepciu ako stabilne a kontinuálne pracovať s obchodnými zástupcami - ako ich motivovať nebyť len "spiacimi sopkami" ale aj aktívne predávať.

Viete mi poradiť nejakú literatúru v tomto smere, poprípade sa podeliť so skúsenosťami, ako dosiahnúť aby OZ napriek vzdialenosti a nepravidelnosti cítili blízkosť firmy, možno aj mierny tlak a na druhej strane aby samostatne pracovali. Ide o komunikáciu (sposôb, pravidelnosť, spätná väzba) a motiváciu (odmeňovanie, súťaže, ... )

Naša firma a teda aj OZ funguje na stavebnom trhu, konkrétne ide o rodinné domy.

Ďakujem.
I. V. B.
30.05.12,19:38
Ak ste prosperujúca a hlavne firma v raste, tak každotýždňové stretnutia so všetkými je nutnosť. Mali by ste mať vo firme vyhradený pravidelne jeden (ten istý deň) a robiť si vo firme školenia. komu čo nejde aby sa navzájom motivovali a poradili si.
Je to povinné a musia sa zúčastňovať.

Motivačné týždenné súťaže medzi nimi. Napr: Gulášparty funguje aj medzi montážnikmi. Kde si môj klient, ktorý robí rekonštrukcie bytov podchytil murárov v meste a s nimi robí opekačky. Oni mu za to donášajú obchod. Takže je to viac o ľudských vzťahoch ako práci.(rozumej: emočná úroveň)

Pre našich klientov robíme aj nábor nových predajcov. Faktom je že 9 z 10 firiem najíma na pozíciu predajcu zlý psychologický profil. Taktiež je problém motivácia zo strany firmy.

Neviem ako vaša firma funguje,
ale pozrite si toto video ktoré vysvetľuje ako funguje motivácia... (http://podnikanie-investovanie.ivb.sk/3-sposoby-ako-motivovat-ludi-treba-vidiet-aby-ste-uverili/)