majky000
19.06.12,00:43
Dobry den,
v oblasti dani a prava som uplny laik a chcel by som vas poprosit o radu v nasledovnej veci:

Chcem vytvorit na zakazku softver, resp. webovu stranku pre podnikatelsky subjekt. Zistil som, ze:
a) k tejto cinnosti sa vyhradne vztahuje autorsky zakon
b) nejedna sa ani o predaj nejakeho tovaru, ale o udelenie licencie k jeho uzivaniu
c) ziadna zivnost sa na toto priamo ani nevztahuje a neexistuje
d) potrebujem si vybavit len DIC, nikde inde nemusim byt registrovany; nepotrebujem ani ziadne licencie k vykonavaniu podobneho zameru
e) jedinym dokladom je zmluva o dielo v ktorej su dohodnute podmienky, specifikacia, termin, cena...
(ak sa v niecom mylim, prosim opravte ma)

Otazka c. 1: Existuje nejaky dovod, preco by danemu objednavatelovi (teda podnikatelskemu subjektu, ktory si objedna zhotovenie tohto sofveru resp. webovej stranky) mohlo vadit, ze nemam ICO, resp. ze mu nevystavim fakturu a jedinym dokladom bude dana zmluva o dielo? Ak taky dovod existuje, da sa nejak obist aby som nepotreboval ICO alebo si proste budem musiet kvoli tomu zriadit nejaku zivnost? + aky typ zivnosti zvolit? Nic ako "programovanie" ci "tvorba SW/webovych stranok" som v zozname nenasiel, len nejake vzdialene pribuzne okruhy.

Otazka c. 2: Moze si podnikatelsky subjekt vo vseobecnosti do odpisov, resp. danovych vydavkov, resp. odpoctu nakladov dat softver alebo webovu stranku ktoru si dal zhotovit na zakazku pre svoje podnikanie? Proste ci existuje sposob, ako by si mohol podnikatel nakupom softveru alebo webovej stranky (ktore sluzia k ucelom jeho podnikania) znizit dane?

Otazka c.3: Ak odpoved na otazku 2 je, ze je pravda, ze si podnikatel tymto moze znizit nejak dan, potom moze to iste vykonat v pripade, ak nemam ICO a len na zaklade autorskeho zakona a zmluvy o dielo som mu za peniaze udelil licenciu k uzivaniu softveru resp. webovej stranky? Teda v prvom rade ma zaujima, ci mu to v takomto pripade uznaju na danovom urade...