duneha
27.06.12,21:13
Ahojte. Som študentom vysokej školy a mám jednoosobovú SRO. Som jej konateľom a spoločníkom zároveň, neberem si z nej žiadne zisky ani odmenu pre konateľa.

Nie som v nej ani zamestnaný, a teraz sa naskytá otázka, môžem fakturovať služby?
Faktúráciu a účtovníctvo si robím sám, ale zaujímalo by ma či môžem na faktúry dávať služby, nakoľko nemám žiadnych zamestnancov ani ja som neni v mojej firme zamestnaný.

Mám teraz príležitosť zamestnať sa: buď na živnosť (faktúru) alebo TPP. Poraďte mi, čo je najvhodnejšie, keďže som ešte študent (odvody platí za mňa štát), alebo mám v dotyčnej firme pracovať na faktúru (otázkou je či môžem fakturovať služby) ale sa mám zamestnať klasicky na TPP.

Ďakujem za rady
KEJKA
27.06.12,19:51
a čo si fakturoval doteraz?
si účtovník a čím sa teda v sro zaoberáš ak nie službami?
Môžeš fakturovať čokoľvek, čo je v predmete činnosti tvojej sro.
na počet a existenciu zamestnancov sa to neviaže.
ak chceš sa zamestnať na živnosť / chybné spojenie, bud sa zamestnáš, alebo budeš fakturovať ako SZČO/, tak musíš byť živnostník - si?
lebo píšeš, že máš sro, nepíšeš, že si aj SZČO, takže?
TPP - odvody bude za teba platiť zamestnávateľ, takže to nemusíš riešiť
ak budeš fakturovať zo sro a nezamestnáš sa v rámci svojej sro, tak zasa odvody nebude platiť nikto.
musíš mať však v predmete sro to, čo budeš dodávať tej firme.
duneha
27.06.12,20:01