lizuska
30.06.12,13:38
Pracujem ako vychovávateľka na ZŠ . Prosím Vás o radu. 12. júna som nastúpila na PN. Pravdepodobne bude dlhodobá PN, nakoľko mám onkologický nález. Zaujímalo by ma, že keď náhodou neviem nastúpiť do zamestnania do konca decembra 2012 , čo bude s nevyčerpanými dovolenkami - 53 dní, dúfam, že to neprepadne, alebo ako to mám riešiť, aby to nevyznelo hlúpo, ale ani stratiť nechcem to čo mi prináleží, lebo dávky počas PN nie sú až také vysoké.Zaujímalo by ma aj to, že keď v januári 2013 nenastúpim ešte do zamestnania, prináleží mi na ďalší rok 45 dní dovolenky?
Za odpoveď Vám veľmi pekne ďakujem.
veronikasad
30.06.12,11:55
Pracujem ako vychovávateľka na ZŠ . Prosím Vás o radu. 12. júna som nastúpila na PN. Pravdepodobne bude dlhodobá PN, nakoľko mám onkologický nález. Zaujímalo by ma, že keď náhodou neviem nastúpiť do zamestnania do konca decembra 2012 , čo bude s nevyčerpanými dovolenkami - 53 dní, dúfam, že to neprepadne, alebo ako to mám riešiť, aby to nevyznelo hlúpo, ale ani stratiť nechcem to čo mi prináleží, lebo dávky počas PN nie sú až také vysoké.Zaujímalo by ma aj to, že keď v januári 2013 nenastúpim ešte do zamestnania, prináleží mi na ďalší rok 45 dní dovolenky?

Za odpoveď Vám veľmi pekne ďakujem.
V tých 53 dňoch je aj dovolenka z roku 2011 ? Ak ano, tú by si si mala do konca roku vyčerpať.

Dovolenka za rok 2012 ti neprepadne, ale z titulu PN-ky sa ti bude krátiť. Za prvých 100 prac.dní 1/12 ročného nároku, za každých celých 21 prac.dní (vrátane sviatkov), ďalšia 1/12 ročného nároku.
Nárok na dvolenku v roku 2013 ti vznikne v prípade, ak odpracuješ aspoň 21 prac.dní (nárok na dovolenku za odpracované dni) alebo 60 prac.dní, vtedy ti vznikne nárok na dovolenku za kal.rok, ktorý sa bude krátiť rovnako ako v roku 2012.

Za výkon práce sa považuje aj čerpanie dovolenky. Ak by si skončila pracovný pomer, zamestnávatel ti nevyčerpanú dovolenku preplatí.
lizuska
01.07.12,13:19
53 dní = 8 dní z roku 2011 + 45 dní na rok 2012.