zazi
12.07.12,12:28
Aká vyplýva povinnosť slovenského dodávateľa, ktorý je registrovaný pre daň na Slovensku a ide vykonávať žatevné práce do Čiech. Musí sa registrovať pre DPH v Čechách?
SilMar Group
12.07.12,10:55
Pokiaľ viem, tak žatevné práce boli identifikované ako práce vzťahujúce sa na nehnuteľnosť, takže miestom dodania je ČR - §16/1. Ak sú práce dodávané platiteľovi DPH, tak sa daňová povinnosť prenáša na odberateľa a tebe z toho nevyplývajú žiadne povinnosti registrácie v ČR. Ak však nie je na koho preniesť DP, je potrebné postupovať podľa práva platného v ČR.
promont maja
17.07.12,04:10
... neviem, nie som odborník, čo sa týka žatevných prác ... ale ak je klas pevne spojený so zemským povrchom = tak ide o práce vzťahujúce sa na nehnuteľnosť ... ale ak už nie, tak nehovoríme o nehnuteľnosti ...

... uvediem príklad: spracovanie dreva po kalamite nepatrí ku prácam vzťahujúcim sa na nehnuteľnosť ( ... vo Vysokých Tatrách s tým svojho času mali problém ... a po daňovej kontrole museli znášať aj sankcie s tým spojené ..., pretože spracovanie dreva po kalamite ( strom, už nie je pevne spojený so zemským povrchom = ide už o drevo)) patrí pod služby uvedenými pod § 15, ods. 1 Zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty, a tým je povedané napr. aj to, že platí zároveň aj § 80 - povinnosť zasielať elektronicky súhrnné výkazy ... atď., neopomínajúc týmto aj legislatívu ČR ...
veronika 123
18.07.12,13:28
...neviem , ani ja nie som odborník, ale najskôr sa musí stroj určený na vykonávanie žatevných prác dostaviť na nehnuteľnosť, ktorá keby neexistovala , nemohla by sa táto služba vykonať, potom musí stroj na nehnuteľnosti v ktorej je klas pevne spojený so zemským povrchom oddeliť čiže zožať...asi to bude komplikované...
http://www.pp.sk/PDF/PDFPrint.aspx?url=%2fWebDAU%2fmain%2fArticleShow.a spx%3fArtID%3d32388%26pdfprint%3d1
promont maja
18.07.12,13:54