jdobra
18.07.12,22:06
Dobrý deň, potrebujem poradiť s jedným špecifickým problémom, nie som si istá, či s tým má niekto nejaké bližšie skúsenosti. Dostala som pred tromi rokmi dotáciu z úradu práce na zakúpenie techniky (PC, MT, MFZ...), ktorú som si následne kúpila a používala. Niečo z toho mi vydržalo dodnes, časť techniky sa mi však po čase pokazila, resp. stala nefunkčnou, takže som ju (keďže už bolo po záručnej dobe) vyhodila. A teraz o čo ide. Pred mesiacom som s podnikaním sekla, zamestnala som sa, no a následne mi z úradu práce oznámili, že mi prídu urobiť kontrolu, že ako som využila dotáciu na techniku. Doklady o jej zakúpení mám samozrejme odložené, ale časť z tej zakúpenej techniky už fyzicky nemám, pretože som ju po strate funkčnosti vyhodila. :mee: Poradí mi niekto, ako mám tú vyhodenú techniku „nejako papierovo správne“ zlikvidovať? Eventuálne, prosím o poskytnutie nejakého „správneho“ formuláru ohľadom „vyraďovania“ drobného hmotného majetku. Všetka zakúpená technika bola pod 1700 EUR a teda bola zaradená do bežnej prevádzkovej réžie, plus všetko som si viedla v jednoduchom účtovníctve. Plus ešte jednu malú podotázku: Vraj aj tú techniku, na ktorú som dostala dotáciu a ktorú doteraz mám, teda používam ju aj po skončení podnikania, mám fyzicky vrátiť úradu práce, aby som tú techniku nepoužívala na súkromné účely, pretože bola zakúpená na podnikanie. Vie mi niekto povedať o tom niečo bližšie? Budem veľmi vďačná za akúkoľvek dobrú radu. :) Jana
szivics
23.07.12,10:05
Technika nakúpená z dotácie po ukončení živnosti sa určite nevracia úradu práce :-) Príspevok bol predsa poskytnutý na začatie podnikania, kde podmienkou bolo činnosť vykonávať min.2roky. Technika pri ukončení živnosti sa môže preradiť do osobného používania, prípadne predať a zaúčtovať ako POZD.
Čo sa týka pokazenej a následne vyradenej techniky, si osobne myslím že postačuje protokol o vyradení s odôvodnením. Vyradí sa z Knihy drobného majetku (dlhodobého). V PD sa o tom neúčtuje.
jdobra