vladismenko
29.07.12,18:24
Dobrý deň,
mám povinnosť sa registrovať do zdravotnej poisťovne, ak som študent Vysokej školy a zriadil som si s.r.o. ? Alebo kde sa mám registrovať, ak som študent a mám s.r.o. ?

Do sociálnej poisťovne sa budem prihlasovať až po prvom roku, po zaslaní daňového priznania podľa výšky príjmu ?

vďaka
veronikasad
29.07.12,16:27
Dobrý deň,
mám povinnosť sa registrovať do zdravotnej poisťovne, ak som študent Vysokej školy a zriadil som si s.r.o. ? Alebo kde sa mám registrovať, ak som študent a mám s.r.o. ?

Do sociálnej poisťovne sa budem prihlasovať až po prvom roku, po zaslaní daňového priznania podľa výšky príjmu ?

vďaka
Zvýraznené platí len pre SZČO.

Aké odmeny si plánuješ z s.r.o.-čky vyplácať ? Budeš zamestnancom, odmenu konatela, alebo len podiely na zisku ?
vladismenko
29.07.12,16:28
som konateľ, zároveň majiteľ a budem poberať nepravidelný príjem
veronikasad
29.07.12,16:31
som konateľ, zároveň majiteľ a budem poberať nepravidelný príjem
V tom prípade sa registruje v ZP a SP zamestnávatel, prostredníctvom ktorého sú odvádzané odvody. A ten musí prihlásiť zamestnanca na nepravidelný príjem.

Ako študent nemáš pritom žiadne úľavy.

Otázka nepravidelného príjmu z pohľadu odvodov je dosť komplikovaná, treba zveriť účtovníčke ...
vladismenko
29.07.12,16:36
A teda ja som čo ? ... Ja som aj konateľ aj majiteľ s.r.o.
Takže sa mám ísť prihlásiť aj do ZP aj do SP ?
veronikasad
29.07.12,16:47
A teda ja som čo ? ... Ja som aj konateľ aj majiteľ s.r.o.
Takže sa mám ísť prihlásiť aj do ZP aj do SP ?
neprihlasuješ sa ako majitel (konatel), ak budeš mať vyplatený príjem, prihlasuješ s.r.o.-čku a až následne seba.
Kým nebudeš mať príjem, v ZP si naďalej poistencom štátu ako študent. soc.poistenie za študentov neplatí nikto.

Ak nemáš znalosti z mzdovej oblasti, zver radšej spracovanie miezd odborníkovi. Vyhneš sa mnohým pokutám.
vladismenko
29.07.12,16:58
JJ vďaka. Určite chcem účtovníka. A príjem si plánujem vyplatiť až za pár mesiacov.