kesselo
02.08.12,20:52
Viem, že je na porada.sk založených niekoľko dotazov k tejto téme, študujem ich tu už pár hodín, ale všetko sú to už staršie rady, postrehy, pripomienky... na niektoré odkazy ma už ani nepreklikne. Potrebujem najčerstvejšie informácie o tom, ako kde, možno s kým začať. Ak môžete, pomôžte. Viem, že v prvom rade prieskum, hygiena, vyhláška č. 527/2007. Ďakujem :)
vanlenka
30.10.12,16:29
Ahoj kesselo,
ešte stále ťa zaujíma téme detské jasle? Mňa tiež, chcem začať podnikať a chcem si zriadiť mini-jasle v byte alebo v podobných priestoroch. Maximálne 10 detí mať. Prieskum a hygiena je základ. Najprv, ale ak chceš ísť do prenajatých priestorov vopred si zavolaj hygienu aby ti odobrila, že to tam môžeš mať. Bohužiaľ v niektorých prípadoch záleží na tom ako sa hygienička "vyspí"!!!! Potom už len otvoriť živnosť - volné živnosti alebo založiť s.r.o. Na ÚP by ti mali podať informácie. Môžeš ísť do toho sama - čo neodporúčam, alebo zamestnať 1 alebo 2 ženy z ÚP a požiadať o prefinancovanie odvodov § 50 a sa mi zdá. Druhá možnosť je zobrať absolventky na absolventskú prax, ÚP im bude platiť 200 eur mesačne a podľa dohody ty môžeš doplatiť dohodnutú sumu. Tretia možnosť kamarátka ktorá má podobné nadšenie ako ty - spolu zainvestovať do zariadenia, vybavenia jaslí. Náklady nie sú až tak hrozné, pokial máš dačo vo vrecku alebo sponzora. Ak si na ÚP evidovaná min. 3 mesiace tak potom môžeš vypracovať zámer a požiadať o príspevok. V každom kraji je to inakšia výška, podľa % schopnosti sa zamestnať. A hlavná zásada pri počiatočnej investícii: Tie peniaze čo si sa rozhodla investovať, nadobro sa s nimi rozlúčiť a uvedomiť si vysokú mieru rizika straty týchto investícií pri zlyhaní tvojho podnikateľského zámeru. Ja s tým 110 % počítam a som dopredu s týmto uzrozumená. V oblasti financií rátam s možnosťou úveru pre začinajúcich podnikatelov. zatiaľ toľko ak budeš pokračovať v pátraní tak napíš vzájomne si poradíme
unasdoma13
15.03.13,12:46