bobinečka
09.08.12,22:07
Neviem správne nazvať to, čo sa chcem spýtať, preto to radšej opíšem. Pekne vás prosím o radu. Čítala som si v radách, ktoré boli v tejto téme uvedené, ale nič podobné som nenašla.
Chcem Vás veľmi pekne požiadať o radu. Môj manžel pracuje ako živnostník v oblasti stavebníctva. Má parťáka, ktorý tiež pracuje na živnosť. Majú ešte troch pomocníkov. Manžel s parťákom po vykonaní objednávateľom zadanej práce vypracujú v exceli rozpis toho, čo urobili a vyčíslia sumu za vykonanú službu - čo im odberateľ svojim podpisom odsúhlasí. Túto sumu vyfakturuje celú buď manžel alebo parťak. Keď odberateľ pošle peniaze za vystavenú faktúru jednému z nich...napr. manžel vystaví FA na sumu 2000 eur, odberateľ ju zaplatí, a keď prídu peniaze tak polovicu (1000 eur) pošle na účet parťákovi. Obaja (aj manžel aj parťák) majú zriadený aj účet podnikateľský aj súkromný. Na FA uvádzajú č. účtu podnikateľské a oni si potom medzi sebou podiel posielajú na účet súkromný. Manžel ma neustále presviedča, že takto je to správne, lebo manžel ten príjem zdaní a keďže pracovali na zadanej objednávke od odberateľa spolu tak mu dá polovicu z FA (čo je jeho podiel - to je logické), ale polovica, ktorá príde parťákovi na súkromný účet už z pohľadu daňového úradu nemôže byť vnímaná tak, že by sa mala zdaniť (....lebo ju predsa zdanil môj manžel). Ja si však myslím, že takto to nie je správne. Že by mal môj manžel aj parťák vystaviť FA odberateľovi na 1000 eur. Navyše fungujú takým spôsobom, že cca prvý polrok vystavuje FA môj manžel a potom druhý polrok vystavuje FA parťák, takže oficialne sme pol roka bez príjmu. Nemám z toho dobrý pocit a hlavne to neviem nijako vysvetliť - len sa mi vidí, že toto nie je celkom košér. A ešte mám jednu otázku. Pomocníci,ktorí pracujú s manželom jazdia našim autom, keď sú na inej stavbe a nie raz sa stalo, že si kupovali benzín do auta a platili svojou kartou cez terminál a manžel im dal potom peniaze (preplatil im blok). Doteraz nám to účtovníčka