noga3
14.08.12,12:03
Zdravím,

na úvod : som študent vysokej školy, a tak som si cez leto chcel privyrobiť v jednej firme s elektronikou - Dat.rt Moja mzda bola stanovená na 2 € / hodina. Ihneď po prvom mesiaci mi prišla výplatná páska. Hrubá mzda bola 160 €, strhnutá bola mesačná preddavková daň = 30,40 €. Pracovať plánujem ešte 2 mesiace, takže bohvieaký príjem to teda nebude.

Chcem sa teda spýtať, mám nárok na vrátenie preddavkových daní ? za 3 mesiace niečo cez 90 €. Kedy, ako, akou formou mám o vrátenie požiadať ? A ak má niekto skúsenosť, tak koľko bude úradom trvať, kým mi ich vrátia ?


Poprosil by som o detailnejšie opísanie, nakoľko som úplný amatér v tomto smere:(
tictac7
14.08.12,10:11
Zdravím,

na úvod : som študent vysokej školy, a tak som si cez leto chcel privyrobiť v jednej firme s elektronikou - Dat.rt Moja mzda bola stanovená na 2 € / hodina. Ihneď po prvom mesiaci mi prišla výplatná páska. Hrubá mzda bola 160 €, strhnutá bola mesačná preddavková daň = 30,40 €. Pracovať plánujem ešte 2 mesiace, takže bohvieaký príjem to teda nebude.

Chcem sa teda spýtať, mám nárok na vrátenie preddavkových daní ? za 3 mesiace niečo cez 90 €. Kedy, ako, akou formou mám o vrátenie požiadať ? A ak má niekto skúsenosť, tak koľko bude úradom trvať, kým mi ich vrátia ?


Poprosil by som o detailnejšie opísanie, nakoľko som úplný amatér v tomto smere:(

...máš 2 možnosti:

1. v období od 1.1. do 15.2.2013 opäť navštíviš Tvojho terajšieho zamestnávateľa (alebo mu to pošleš poštou) a vyplníš žiadosť o vykonanie RZD za rok 2013 (k tomu priložíš aj iné potvrdenia o príjme, ak si mal aj iné príjmy v roku 2012). Preplatok Ti bude vrátený vo výplatnom termíne, keď zamestnávateľ toto bude hromadne robiť aj ostatným zamestnancom, ale najneskôr vo výplatnom termíne za marec 2013, teda do 30.4.2013