NewAccountant
20.08.12,12:23
Dobrý deň,

som študentka a zároveň som si založila živnosť - len zopár veciam stále nerozumiem. Snáď mi bude niekto vedieť poradiť :)

1. v zdravotnej poisťovni mi povedali, že preddavky platiť nebudem ale pri daňovom priznaní mi vypočítajú, koľko budem platiť - lenže ja som študentka (ZP za mňa platí štát, ak sa nemýlim) a pri živnosti nezarobím veľa, predpokladám, že môj ročný príjem nepresiahne 3000,- € - budem aj tak musieť platiť ZP? Lebo ja som to pochopila tak, že ak mám takýto nízky základ dane tak samozrejme neplatím DzP ale ani ZP a zároveň mám preddavky 0,-€.

2. Ak by som nebola študentka a normálne by som mala živnosť a predpokladajme že mesačne zarobím len 300,- € - budem aj tak musieť platiť ZP? Alebo to funguje tak, že SZČO s nízkym príjmom platia preddavky a potom im podla daňového priznania vrátia?

Ďakujem za vaše odpovede, mám v tom zatiaľ zmätok :)
Mila123
20.08.12,10:27
pre ZP platí, že ak si aj poistencom štátu - študentka, dohodneš si preddavky v nulovej výške.....a potom ti RZZP urobí samotná príslušná ZP a podľa výsledku RZZP platíš, či neplatíš ZP......
ak by si nebola študentkou, či zarobíš iba 300 € alebo nič, ZP si pýta preddavok, na začiatok v minimálnej mesačnej výške niečo nad 46 €
veronikasad
20.08.12,10:40
Dobrý deň,

som študentka a zároveň som si založila živnosť - len zopár veciam stále nerozumiem. Snáď mi bude niekto vedieť poradiť :)

1. v zdravotnej poisťovni mi povedali, že preddavky platiť nebudem ale pri daňovom priznaní mi vypočítajú, koľko budem platiť - lenže ja som študentka (ZP za mňa platí štát, ak sa nemýlim) a pri živnosti nezarobím veľa, predpokladám, že môj ročný príjem nepresiahne 3000,- € - budem aj tak musieť platiť ZP? Lebo ja som to pochopila tak, že ak mám takýto nízky základ dane tak samozrejme neplatím DzP ale ani ZP a zároveň mám preddavky 0,-€.