cecko111
23.08.12,17:32
Ide oto že som živnostník a dohodnutí s objednavateľom sme na hodinovej mzde.Problem nastava vtedy keď objednávateľ pomne požaduje pracu na viac napr:vikendy,sviatky alebo nadčasi.Takáto praca sa už berie ako samozrejmosť ale ja stým nesuhlasím a požadujem za takuto prácu vyšju hodinovu sadzbu,ako maju napr: zamestnanci sviatok 100%,atď.hcem vedieť či mám nato právo objednávateľ to odmieta. Ďakujem.
veronikasad
23.08.12,16:31
Živnostník nemá nárok na žiadne príplatky v zmysle Zákonníka práce. Fakturuje zmluvne dohodnutú odmenu.

mimotemyO výkon akej práce ide ?
cecko111
23.08.12,16:48
Pracujem ako zámočnik,lem sa mi nepáči že nás tlačia pracovať 10-12hod dene aj víkendy ale ja si myslím, že keď chce pracu naviac mal by aj viac zaplatiť dohodnutá suma je len na normalny pracovný den nie sme otroci.A ešte sa bude aj vyhrážať vypovedáním zmluvy keď odmietneme.
veronikasad
23.08.12,16:52
Pracujem ako zámočnik,lem sa mi nepáči že nás tlačia pracovať 10-12hod dene aj víkendy ale ja si myslím, že keď chce pracu naviac mal by aj viac zaplatiť dohodnutá suma je len na normalny pracovný den nie sme otroci.A ešte sa bude aj vyhrážať vypovedáním zmluvy keď odmietneme.
Je dosť možné, že po novele Zákonníka práce od 1.1.2013 túto prácu ako živnostníci nebudete môcť robiť vôbec

Sprísňuje sa definícia závislej práce tak, aby jednoznačnejšie nebolo možné nahrádzať pracovné pomery resp. dohody o prácach vykonávaných mimo pracovného pomeru inými formami zmluvných vzťahov - tzv. "zamestnávaním na živnosť" respektíve zmluvami podľa Občianskeho zákonníka.
ewita888
23.08.12,16:59
Pracujem ako zámočnik,lem sa mi nepáči že nás tlačia pracovať 10-12hod dene aj víkendy ale ja si myslím, že keď chce pracu naviac mal by aj viac zaplatiť dohodnutá suma je len na normalny pracovný den nie sme otroci.A ešte sa bude aj vyhrážať vypovedáním zmluvy keď odmietneme.

V tvojom prípade záleží na dohodnutom medzi Vami, ty nemáš nárok na žiadne príplatky, ako píše veronikasad..