ronski
23.08.12,18:43
Co treba urobit ked som sa stal novym spravcom domu? Treba to niekde nahlasit? Treba ist do banky zmenit udaje? Co k tomu potrebujem? Staci zapis z porady SVB? Som v tomto cisty laik...

Doplnujuca otazka: Fond oprav je dalsi subezny ucet s beznym uctom SVB? (tj. potrebujeme dva ucty jeden bezny a druhy ako fond oprav?) Alebo mozeme pouzivat bezny ucet aj ako fond oprav?

Dakujem
sito
23.08.12,18:13
Vitaj na Porade!

Pre Boha, do čoho si sa to namočil, alebo ťa namočili?

Správcom? Alebo štatutárom, predsedom SVB? Novým, si sa stal?

Ak áno? Áno! Na Krajský obvodný úrad.

A nie si nejaký kvietok, bezúhonný, musíš byť!!!

Ten zápis, nie od nás porady, ale zo schôdze vlastníkov, zhromaždenia.

Pravdu máš, si čistý ako list papiera.

Doplňujúca odpoveď:

V banke potrebujete, máte, teda mali by ste mať účet SVB, jeden stačí.

Na ten by mali, všetci vlastníci bytov, zhromaždenie posielať predpísané platby za užívanie bytu.

S toho účtu by si ty mal dávať príkazy banke k úhrade faktúr právnickým, fyzickým osobám, ktoré zabezpečujú nejaké služby, činnosť v prospech vašeho domu.

Mal by si si viesť, alebo by ti, vám mal niekto viesť účtovníctvo. Koľko bolo. Kto dal, kedy dal, koľko dal. Koľko sa dalo, komu sa dalo a koľko sa dalo. Koľko zostalo.

Zvlášť FOaÚ, a zvlášť záloha na plnenia, služby.

Na konci roka spísať podklady k ročnému vyúčtovaniu. Do 31.5. nasledujúceho roku doručiť vlastníkom ročné vyúčtovanie a ročnú správu o hospodárení s financiami domu a stave domu.

A radu nemáte?

Ak nie, poznáš ... sám si varíš, sám si pereš, že sa na to ...

Ale držím ti prsty, teda vám ... :);)
ronski
24.08.12,12:19
Dakujem za privitanie :-)
ten zakon o SVB som precital 2 krat a bojim sa ho precitat 3tí krát, lebo mam z toho uz riadny gulas :-D