loryh
01.09.12,08:07
Dobrý deň.
V marci som si založil živnosť, nakoľko pracujem ako predajca a vedenie vyžadovalo od všetkých predajcov, aby pracovali na živnosť. Ako predmet živnosti som uviedol Kúpa tovaru za účelom predaja konečnému spotrebiteľovi a faktúru, ktorú vystavujem ako keby ,,zamestnávateľovi" vždy formulujem - Fakturujem Vám za prácu sprostredkovania predaja v období.... Lenže sprostredkovanie predaja nemám v popise činností v živnosti. Pri zriaďovaní živnosti som informoval pani úradníčku, čo bude mojou náplňou, a tá mi odporučila práve tú kúpu za účelom predaja. Ale sprostredkovanie predaja je iná činnosť. Takto nás funguje dosť. To sprostredkovanie si idem teraz doplniť, ale čo robiť za obdobie doteraz? Aký z toho môže byť problém? Ako by bolo možné to napraviť?
Ďakujem.
blavaciko
03.09.12,18:46
mne pani na zivnostenskom urade povedala, ze na sprostredkovanie staci predaj a kupa (aj ked je to aj ako samostatna zivnost) - ale vraj to staci
sroservis
04.09.12,20:11
Podľa ust. § 34 živn. zákona:

Podnikateľ živnosti "kúpa tovaru na účely jeho predaja konečnému spotrebiteľovi (maloobchod) alebo na účely jeho predaja iným prevádzkovateľom živnosti (veľkoobchod)" môže v rámci svojho živnostenského oprávnenia tiež,

a) prenajímať tovar,
b) sprostredkúvať kúpu a predaj tovaru v jednotlivých prípadoch,
c) vykonávať na tovare drobné zmeny, ktorými tovar prispôsobuje potrebám kupujúceho,
d) vykonávať montáž tovaru dodaného zákazníkovi, ak sa môže vykonať jednoduchými operáciami bez osobitných odborných znalostí,
e) vykonávať výmenu vadných súčastí pri dodanom tovare, ak sa môže vykonať jednoduchým spôsobom bez osobitných odborných znalostí,
f) vykonávať servis dodaného tovaru za predpokladu, že na to použije odborne spôsobilé osoby,
g) prijímať objednávky na zhotovenie, spracovanie alebo úpravy tovaru, na ktorého predaj je oprávnený, a dať tieto práce vykonať oprávneným výrobcom,