Vejíí Babiarová
05.09.12,16:40
Dobrý deň, potrebovala by som poradiť.

V máji tohto roku som vyšla strednú školu a bola som prijatá na externé štúdium na VŠ. Dnes som bola na úrade práce zahlásiť sa ako nezamestnaná a povedali mi, že po novom je to tak, že ak som externý študent na VŠ do 26 rokov nemusím sa nahlásiť na úrad práce ale môžem sa ísť nahlásiť do svojej zdravotnej poisťovne a štát za mňa bude zdravotné poistenie.

Mňa by zaujímalo, ak budem evidovaná u mojej zdravotnej poisťovne ako externý študent do 26 rokov a štát za mňa bude platiť ZP, či si popri tom, že tam budem evidovaná, môžem privyrobiť, napr. na Dohodu o pracovnej činnosti a prípadne, či je odmena nejakou čiastkou limitovaná. Ako napríklad keď som evidovaná na úrade práce ako nezamestnaná, môžem pracovať na dohodu o pracovnej činnosti len do výšky 65% zo životného minima na 1 FO, čo predstavuje cca 120 € v čistom. JE TO TAK AJ AK SOM EVIDOVANÁ U ZDRAVOTNEJ POISŤOVNE A NIE NA URADE PRACE?

Za skorú odpoveď ďakujem
ivka70
05.09.12,15:20
Ak nie si evidovana na UP, nemas ziadne obmedzenie co sa tyka prijmu.
Vejíí Babiarová
05.09.12,15:26
ďakujem za odpoveď. A je to tak aj keď som evidovaná u Zdravotnej poisťovne a ajtak za mňa platí ZP štát, ako keby som bola na UP??? To je zvláštne, že by som mala takúto výhodu a tí, čo by boli evidovaný na UP, tak by príjem na dohodu mali limitovaný.
Katy a R
05.09.12,15:29
ďakujem za odpoveď. A je to tak aj keď som evidovaná u Zdravotnej poisťovne a ajtak za mňa platí ZP štát, ako keby som bola na UP??? To je zvláštne, že by som mala takúto výhodu a tí, čo by boli evidovaný na UP, tak by príjem na dohodu mali limitovaný.
Si študentka .. tak preto ;)
Vejíí Babiarová
05.09.12,15:34
Takže môžem kludne pracovať napr. na dohodu, tzn. že môžem pracovať max. 10 h týždenne, je to tak? A výška odmeny je už na zamestnávateľovi alebo je daná nejaká maximálna suma pri práci na dohodu?
Vejíí Babiarová
05.09.12,15:37
no jo študentka, ale externá :D
Tweety
05.09.12,15:49