mirka134
20.09.12,16:12
Dobrý deň,
chcela by som Vás poprosiť o radu ako prejsť na platcu DPH a s tým súvisiace povinnosti.


Robím učto známemu, ktorý má predajňu a predáva tovar aj cez eschop. Ja mu skladové hospodárstvo nerobím, pretože si ho vedie sám v ERP na predajni. On mi nosí mesačne faktúry za tovar,ktorý nakúpi pásky z registračnej pokladne a faktury za tovar ktorý predá cez eschop.
Síce je platcom DPH podľa §7a a to len zo služieb zo zahraničia

Teraz neviem čo mám od neho chcieť alebo ako požiadať o vrátenie DPH z tovaru, ktorý má nakúpený na predajni ako to vlastne vyčíslim.
Čo mi ma vlastne vytlačiť z registračnej pokladne alebo musím isť položku po položke?

A ešte otázka keď nakupil do firmy napríklad regaly a pulty ale tie si čerpal cez dotáciu tak z toho sa asi nedá odpísať DPH však?

veľmi pekne Vám ďakujem za pomoc som vlastne začiatočník a DPH robím prvý krát
mirka134
20.09.12,17:38
prosím pomôžte
jana789
21.09.12,06:06
no aj mna by to podrobnejšie zaujímalo alebo dá sa to tu niekde na porade nájsť?
mirka134
21.09.12,11:02
no aj mna by to podrobnejšie zaujímalo alebo dá sa to tu niekde na porade nájsť?

prosím
veronikasad
21.09.12,11:20
Mirka, k akému dátumu sa stal klient platitelom DPH ? Bola k tomuto dátumu vykonaná fyzická inventúra zásob tovaru ?

Kedy boli nakúpené regály a pulty (z dotácie) a aká je ich obstarávacia cena ?
eLVe
21.09.12,11:21
na platcu dph prejde cez registraciu na du, bud povinne ak prekroci zakonny obrat, alebo aj dobrovolne. prave ten proces absolvujem pre noveho klienta. ziadost a par papierov vyplnenych na du, do 30 dni zasadne akasi komisia a schvali alebo nie.
POZOR! od 1.10.sa meni zakon, my sme sa ponahlali, aby sme to stihli po starom. po novom budu u novych podla akychsi kriterii, ktore este ani sami neovladaju, ziadat zalohu na dph.