Krateva
03.10.12,23:46
Dobrý deň,
pracujem ako vedúca predajne pon. - pia. 7,5 hod. a v sobotu 5,5 hod. Mám nárok na stravné lístky za soboty? Účtovnička mi povedala že nárok na stravné lístky za sobotu nemám nakoľko mám v zmluve:
Zamestnávatel a zamestnanec sa dohodli , beru na vedomie a súhlasia , že pracovný čas zamestnanca je 40 hodín týždenne , rozvrhnutý nervnomerne ,t.j. dĺžka pracovného času zamestnanca je rôzna v jednotlivých týždňoch , pričom priemerný týždenný pracovný čas zamestnanca nepresiahne ustanovený týždenný pracovný čas v období najviac 4 mesiacoch .
Pracujem pravidelne pon. - pia. od 10:00 - 18:00 a v sobotu 8:00 - 14:00 .


Ďakujem za odpoveď
Zita5
04.10.12,05:23
§ 152
Stravovanie zamestnancov
Na začiatok (http://www.porada.sk/t199399-zakonnik-prace-od-01-01-2012-do-31-12-2012-a.html#hore)

(1) Zamestnávateľ je povinný zabezpečovať zamestnancom vo všetkých zmenách stravovanie zodpovedajúce zásadám správnej výživy priamo na pracoviskách alebo v ich blízkosti. Túto povinnosť nemá voči zamestnancom vyslaným na pracovnú cestu, s výnimkou zamestnancov vyslaných na pracovnú cestu, ktorí na svojom pravidelnom pracovisku odpracovali viac ako štyri hodiny. Povinnosť zamestnávateľa ustanovená v prvej vete sa nevzťahuje na zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme v zahraničí.